بررسی ایندکس شدن سایت در گوگل

آنچه در این مطلب میخوانید:
بررسی ایندکس شدن سایت در گوگل - مشهد سئو

ایندکس کردن سایت در گوگل

آموزش تست و بررسی ایندکس شدن سایت در گوگل

موضوعی که در این مقاله به آن می پردازیم مساله مهم ایندکس شدن سایت در گوگل است که حتما این موضوع برای شما مهم بوده و به دنبال این هستید که چگونه می توان بررسی کرد که آیا صفحات و مطالب سایت مورد قبول گوگل قرار گرفته است یا نه و این را هم می دانید اگر صفحات شما ایندکس نشوند در نتایج گوگل هم قابل مشاهده نیستند و نمیتوان آنها را در جستجوی گوگل دید.

یک سایت زمانی ایندکس می شود که ربات های گوگل با استفاده از الگوریتم هایی، محتوا و کلیت سایت را بررسی کرده و آن را پذیرفته باشند. در ادامه ما به شما کمک می کنیم تا با استفاده از روش ها و ابزارهایی ایندکس شدن سایت خود را بررسی نمایید و در صورت وجود مشکلی آن را حل کرده تا در نتایج گوگل قرار بگیرید.

مشاهده صفحات ایندکس شده سایت در گوگل

چطور می توان فهمید که چه تعداد صفحه یا کدام صفحات ما در گوگل ایندکس شده اند؟

برای بررسی ایندکس شدن سایت در گوگل کافیست شما در مرورگر خود سایت گوگل را باز کنید و در باکس جستجو بعد از  عبارت site: و بدون هیچ فاصله ای آدرس سایت خودتان را قرار دهید. در ادامه خواهید دید که گوگل برای شما نتایجی را به نمایش خواهد گذاشت که حاوی تعداد صفحات ایندکس شده سایت شما می باشد. که کاربران می توانند آنها را جستجو و مشاهده نمایند.

حتما دقت نمایید که بعد از عبارت site: بدون هیچ فاصله ای آدرس دامنه سایت مورد نظر را بدون https// و www وارد نمایید.

بررسی ایندکسینگ توسط گوگل - مشهد سئو
بررسی صفحات ایندکس شده سایت در گوگل

محدود کردن جستجو برای بررسی ایندکس

برای اینکه بخواهید جستجوی خود را محدود تر کنید و صفحات خاصی را بررسی کنید که آیا ایندکس شده اند یا خیر؛ مانند روش قبل اقدام می نمایید با این تفاوت که یعد از وارد کردن دامنه سایت یک فاصله قرار دهید و عبارت مربوطه را تایپ کنید تا گوگل نتایج پذیرفته شده مرتبط با آن عبارت را برای شما نمایش دهد.

محدود کردن جستجو برای صفحات ایندکس شده - مشهد سئو
محدود کردن جستجوی صفحات ایندکس شده

همچنین اگر به دنبال یک صفحه خاص هستید مانند مراحل قبل بعد از آدرس دامنه یک فاصله قرار داده و عبارت inurl را تایپ کرده و در ادامه قسمتی از آدرس صفحه مورد نظر را تایپ کنید تا نتایج برای شما ظاهر گردد.

مشاهده ایندکس شدن یک صفحه سایت - مشهد سئو
مشاهده ایندکس شدن یک صفحه مشخص

درخواست ایندکس یک صفحه در سرچ کنسول

تا این قسمت از مقاله شما نحوه بررسی ایندکس شدن سایت در گوگل را آموختید؛ اما گاهی پیش می آید که در وب سایت خود محتوای جدیدی منتشر کردید ولی در نتایج گوگل قابل مشاهده نیست و شما با سرچ کردن نمیتوانید آن را پیدا کنید، که نشان دهنده این است که صفحه مورد نظر در صفحات ایندکس شده سایت قرار ندارد.

بررسی صفحات ایندکس شده در سرچ کنسول - مشهد سئو
بررسی یک صفحه برای ایندکس در سرچ کنسول

 برای اینکه به صورت دستی صفحه مربوطه را ایندکس نمایید ابتدا باید وارد سرچ کنسول خود شوید و گزینه URL inspection را انتخاب کنید. ودر ادامه مانند تصویر زیر در کادر بالای صفحه URL صفحه مربوطه را به صورت کامل کپی و در این کادر قرار دهید.

قرار دادن url برای ایندکس شدن - مشهد سئو
قرار دادن url برای درخواست ایندکس

بعد از زدن کلید اینتر با صفحه زیر مواجه می شوید که نشان می دهد صفحه مورد نظر شما ایندکس نشده

صفحه مربوطه ایندکس نشده - مشهد سئو
صفحه مورد نظر ایندکس نشده

در این مرحله شما باید مانند تصویر زیر گزینه Request indexing را فشار داده تا درخواست شما اجرا گردد.

ارسال درخواست ایندکس در سرچ کنسول
ارسال درخواست ایندکس به صورت دستی

بعد از انجام مرحله قبل و ارسال درخواست ایندکس Request indexing شما با یک پیغام مواجه می شوید که درخواست شما ارسال شد و باید صبر کنید تا تایید شود.

درخواست ایندکس ارسال شد - مشهد سئو
درخواست ایندکس ارسال شد و باید منتظر بمانید

و در مرحله آخر شما با تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد که بیان گر تایید درخواست ایندکس صفحه مد نظر شماست و حالا این صفحه در نتایج گوگل قابل مشاهده است.

پذیرفته شدن صفحه در نتایج گوگل - مشهد سئو
پیام تایید ایندکس و قرار گرفتن در گوگل

تنظیمات ایندکس شدن صفحات در وردپرس

در بعضی مواقع دلیل اینکه مطالب و محتوای سایت شما ایندکس نمی شوند این است که شما در تنظیمات وردپرس اجازه ایندکس شدن سایت را صادر نکردید و به این دلیل ربات های گوگل نمیتوانند در سایت شما بخزند و صفحات را بررسی و ایندکس کنند.

برای حل مشکل ایندکس شدن سایت در پیشخوان وردپرس در منوی تنظیمات گزینه خواندن را انتخاب کرده و مطابق با تصویر زیر در قسمت نمایش به موتورهای جستجو توجه کنید که از حالت انتخاب خارج باشد. اگر تیک این گزینه فعال باشد یعنی شما اجازه بررسی سایت خود را به گوگل نداده اید، و گوگل نمیتواند سایت شما را بررسی و ایندکس نماید.

دسترسی دادن به وردپرس برای ایندکس سایت - مشهد پایپ
اجازه دادن به ربات های گوگل برای ایندکس سایت

نکته پایانی

توجه داشته باشید که بررسی ایندکس شدن سایت در گوگل موضوع خیلی مهم است و همیشه باید به آن توجه داشته باشید. به این دلیل که اگر صفحات سایت شما در گوگل ایندکس نشده باشند و یا تعداد صفحات پذیرفته شما در نتایج گوگل نسبت به رقبا کم باشند، شانس پیشرفت و به سود رسیدن شما کمتر است.

جدیدترین مطالب
خدمات ما
اطلاعات تماس
شماره همراه

09158983103

شماره همراه پشتیبانی فنی

09152259192

آدرس ایمیل

info@mashhadseo.com

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.