آموزش سئو تصاویر

آنچه در این مطلب میخوانید:

آموزش بهینه سازی و سئو تصاویر

بهینه سازی تصاویر برای موتورهای جستجو

در هنگام انتشار مطلب در وب سایت ممکن است از خودتان بپرسید آیا نوشته من نیاز به تصویر دارد؟ پاسخ معمولا بله است. تصاویر به نوشته شما زندگی می بخشند و همچنین می توانند باعث بهبود سئو وب سایت شما شوند. در این مقاله توضیح می دهیم چگونه یک تصویر را برای سئو به طور کامل بهینه سازی کنیم و از تصاویر برای بهترین تجربه کاربری استفاده کنیم.

همیشه از تصاویر استفاده کنید

تصاویر اگر با دقت استفاده شوند، به خوانندگان کمک می کنند مفهوم مطلب را بهتر درک کنند. یک گفته قدیمی وجود دارد که می گوید: ” یک تصویر از هزار کلمه با ارزشتر است.” این گفته به خصوص زمانی معنی پیدا می کند که مثلا شما برای توضیح یک مطلب باید هزاران کلمه را در کنار هم بچینید تا مفهوم آن را بیان کنید در حالیکه شاید بتوانید با ترسیم یک نمودار مفومه آن را به خواننده القا کنید.
این یک توصیه ساده است: بهتر است تعدادی تصویر به هر مطلبی که در سایت منتشر می کنید اضافه کنید تا آن مطلب را جذابتر کنید.

پیدا کردن تصویر مناسب

همیشه بهتر است از تصاویر اصلی – تصاویری که خودتان را گرفته اید – بجای تصاویر سایت های دیگر، استفاده کنید. صفحه شما نیاز به تصاویر واقعی دارد.
مقاله شما به یک تصویر مرتبط با موضوع نیاز دارد. اگر شما از یک تصویر تصادفی و یا غیرمرتبط تنها برای ارتقاء سئو در مقاله خود استفاده کنید، مطمئن باشید که این کار اشتباهی است. تصویر باید موضوع مقاله را انعکاس دهد و یا هدفی گویا از مفهوم مقاله را بیان کند.

آماده سازی تصاویر برای استفاده در مقاله

بعد از اینکه تصویری مناسب برای مقاله خود پیدا کردید، مرحله بعدی بهینه سازی تصویر برای استفاده در وب سایت است. موارد زیر را باید در نظر بگیرید:

نام مناسبی برای فایل عکس خود انتخاب کنید

سئو تصویر با نام فایل تصویر شروع می شود. برای اینکه گوگل بدون نگاه کردن به تصویر متوجه شود تصویر درباره چه موضوعی است باید از کلمات کلیدی در نام فایل تصویر استفاده کنید. به عنوان مثال اگر شما تصویری از طلوع خورشید در بالای کلیسای جامع نتردام دارید، نام فایل عکس نباید DSC4536.jpg باشد. انتخاب نام notre-dame-paris-sunrise.jpg مناسب است چرا که حاوی کلمه کلیدی Notre Dame است و موضوع عکس را به خوبی بیان می کند و کلمه کلیدی در ابتدای نام فایل عکس قرار گرفته است.

مقیاس تصویر برای سئوی تصویر

زمان لود یا بارگزاری تصویر برای تجربه کاربری در سئو بسیار مهم است. هر چه سایت سریعتر باشد و زمان بارگزاری کمتری بگیرد، بازدید از آن و ایندکس کردن صفحات وب سایت راحت تر است. تصاویر می توانند تاثیر زیادی بر زمان بارگزاری داشته باشند، بخصوص زمانی که شما یک تصویر بسیار بزرگ – مثلا ۲۵۰۰*۱۵۰۰- را بارگزاری می کنید در حالیکه نمایش آن در وب سایت بسیار کوچک –مثلا ۲۵۰*۱۵۰-است. بنابراین اندازه تصویر را پیش از بارگزاری بر روی وب سایت به اندازه ای که می خواهید نمایش داده شود تغییر دهید.

از تصاویر واکنش گرا استفاده کنید

این مورد برای سئو نیز ضروری است، اگر از cms وردپرس اسفاده می کنید این امکان را به طور پیش فرض دارد. تصاویر باید خصوصیت srcset را داشته باشند، این امکان باعث می شود اندازه تصاویر با توجه به اندازه صفحه نمایش در دستگاه های مختلف تطبیق داده شوند.

حجم فایل تصویر را کاهش دهید

مرحله بعدی در سئوی تصاویر این است که باید مطمئن شوید حجم تصویر فشرده شده است و در کوچکترین اندازه ای که ممکن بوده بر روی سایت بارگزاری شده است. شما می توانید از سایت های مختلفی نظیر www.jpegmini.com برای کاهش حجم تصاویر بدون افت کیفیت تصویر استفاده کنید.
اضافه کردن تصویر به مقاله در وب سایت
حالا تصویر شما برای استفاده در وب سایت آماده است. فقط آن را در هر کجای وب سایت که خواستید نمی توانید اضافه کنید. تصویر را باید در نزیکترین جایی که متن مقاله به آن مربوط می شود قرار دهید.

زیرنویس تصاویر

زیرنویس تصویر توضیح کوتاهی در مورد تصویر را بیان می کند. چرا زیرنویس تصویر برای سئو تصاویر مهم است؟ به طور طبیعی کاربران سایت تمامی مقاله را جزء به جزء نمی خوانند و بخش های بولد شده مانند تیترها، متن های برجسته، متن های هایلایت شده، لیست های موردی، بخش های گرافیکی، تصاویر، نمودارها و … را بیشتر مورد توجه قرار می دهند. ازین رو نوشتن زیرنویس برای تصاویر باعث جلب توجه می شود.

تگ Alt (متن جایگزین)

متن جایگزین و یا برچسب Alt به این دلیل به تصاویر اضافه می شود که اگر به هر دلیلی تصاویر برای کاربران لود نشد، کاربر متوجه شود که تصویر مربوطه بیانگر چه مطلبی است. باید برای تمامی تصاویر وب سایت متن جایگزین را اضافه کنید. دقت کنید که متن جایگزین باید حاوی کلمات کلیدی مرتبط در صفحه مربوطه باشد و توصیف کننده تصویر مرود نظر باشد. برای آگاهی از جزئیات نوشتن متن جایگزین می توانید به مقاله “تاثیر متن جایگزین بر سئو سایت” مراجعه کنید.

آموزش سئوی تصاویر: خلاصه

سئوی تصویر شامل مجموعه ای از عناصر می شود. با گوگل در تشخیص عناصر در تصاویر هر روز بهتر می شوید و این حس را ایجاد می کند تا مطمئن شوید که تصویر و تمامی عناصرش در ایجاد تجربه کاربری خوب به خوبی سئو همکاری می کند.
این موارد را در هنگام اضافه کردن تصویر به نوشته در وب سایت، در نظر بگیرید:

  • از تصاویر مرتبط و مطابق با متن استفاده کنید.
  • نام فایل مناسب برای تصویر خود انتخاب کنید.
  • مطمئن شوید که ابعاد تصویر با اندازه تصویری که در سایت نمایش داده می شود مطابقت دارد.
  • در صورت امکان از srcset استفاده کنید.
  • برای بارگزاری سریعتر حجم فایل را کاهش دهید.
  • در صورت امکان برای تصاویر یک زیرنویس (توضیح مختصر) اختصاص دهید.
  • از برچسب alt برای تمام تصاویر استفاده کنید.
  • برچسب های OpenGraph و Twitter Card را به تصویر اضافه کنید.
  • یک سات مپ برای تصاویر وب سایت تعریف کنید.
جدیدترین مطالب
خدمات ما
اطلاعات تماس
شماره همراه

09158983103

شماره همراه پشتیبانی فنی

09152259192

آدرس ایمیل

info@mashhadseo.com

مطالب مرتبط

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.