انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو

آنچه در این مطلب میخوانید:
انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو

انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو

کلمه کلیدی عبارتی  است که کاربر در موتورهای جستجو وارد می کند و به دنبال اطلاعاتی راجع به آن است. بیشتر افراد از یک عبارت، به جای کلمه کلیدی برای جستجو استفاده می کنند که این عبارت معمولا شامل 2 تا 5 کلمه است. مثلا افراد به جای کلمه کلیدی “تعمیرکار یخچال” عبارت “تعمیرکار یخچال در تهران” را جستجو می کنند. عبارت کلیدی خوب یا long keywords، باید منحصر به فرد و توصیفی باشد.
در این مقاله به معرفی روش های مرتبط با انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو سایت ،  می پردازیم.

تکرار کلمه کلیدی:

موتورهای جستجو برای رتبه بندی سایت در یک کلمه کلیدی، بررسی می کنند که آن کلمه کلیدی چند بار در عنوان ، برچسب ، متا توضیحات یا توضیحات صفحات سایت تکرار شده است. البته این دلیل نمی شود که بیش از حد و بدون هیچ توجیهی  یک کلمه کلیدی را بارها و بارها تکرار کنید. تکرار بیش از حد ممکن است باعث شود موتورهای جستجو سایت شما را جریمه کنند و آن را به عنوان اسپم شناسایی کنند. به طور کلی می توانید از یک کلمه کلیدی بین 3 تا 7 بار در لیست متاتگ های سایتتان (متا تگ چیست ؟) استفاده کنید.

چگالی کلمات کلیدی:

چگالی کلمه کلیدی یعنی تعداد کلمات کلیدی موجود در یک صفحه از سایت، نسبت به کل کلماتی که در آن صفحه سایت وجود دارند.    چگالی کلمه کلیدی=تعداد کلمات کلیدی/تعداد کل کلمات

یکی از تکنیک هایی که در مورد چگالی کلمه کلیدی به خوبی کار می کند این است که به عنوان مثال یک صفحه با مطالب زیاد را به چند صفحه با مطالب کوتاه تر تبدیل کنید. و هر پاراگراف طولانی را به گونه ای بنویسید که بر روی یک کلمه کلیدی خاص تاکید داشته باشد. به این روش می توان تعداد کلمات کلیدی موجود در یک صفحه را نسبت به کل کلمات موجود در صفحه سایت افزایش داد. و بدین صورت چگالی کلمات کلیدی افزایش پیدا می کند.

قرابت یا نزدیک بودن کلمات کلیدی به هم:

به این معنی است که از کلمات کلیدی مشابه یا مرتبط به هم در یک صفحه از سایت استفاده شود. در این صورت چنانچه کاربر عبارتی را در موتور جستجو وارد کند، ممکن است یکی از کلماتی که در صفحه سایت خود استفاده کرده اید مطابق با عبارت مورد جستجوی کاربر باشد. اما اگر تنها از یک کلمه کلیدی استفاده کنید شانس شما برای نمایش در SERP کمتر است.

به عنوان مثال، کاربر ممکن است عبارت “وام خانه” را جستجو کند. اگر در صفحه سایت هم از عبارت کلیدی “وام خانه” و هم از عبارت کلیدی “وام مسکن” استفاده کنید، نسبت به صفحه سایتی که تنها از عبارت “وام مسکن” استفاده کرده است، شانس بیشتری برای نمایش در لیست نتایج موتورهای جستجو دارد.

برجسته کردن کلمه کلیدی:

یکی از ویژگی هایی است که سبب می شود صفحه سایت رتبه بهتری بگیرد. برای برجسته کردن کلمه کلیدی بهتر است آن را در پاراگراف اول و در 20 کلمه اول پاراگراف ذکر کنید.

جایگاه کلمه کلیدی:

مکانی که کلمه کلیدی در یک صفحه سایت قرار می گیرد بسیار مهم است. به عنوان مثال، اکثر موتورهای جستجو، به کلمه کلیدی در title یا عنوان صفحه، یا به عنوان برچسب های heading (سرتیترها) اهمیت بیشتری می دهند. در بعضی از موتورهای جستجو، قرار دادن کلمه کلیدی در متن لینک می تواند اهمیت بیشتری به این دسته از کلمات بدهد.

بهترین مکان برای قرار دادن کلمه کلیدی در صفحه سایت:

در اینجا لیستی از جایگاه هایی را معرفی می کنیم که اگر کلمه کلیدی را در آن جا قرار دهید، بیشتر مورد توجه موتورهای جستجو قرار می گیرد.

  • قرار دادن کلمه کلیدی در برچسب عنوان یا title tag
  • قرار دادن کلمه کلیدی در متای توضیحات <meta name=”description”>
  • قرار دادن کلمه کلیدی در <meta name=”keyword”>
  • قرار دادن کلمه کلیدی در تگ h1 تا h6
  • قرار دادن کلمه کلیدی در تگ لینک
    <a href=http://example.com>کلمه کلیدی</a>
  • قرار دادن کلمه کلیدی در تگ Alt تصاویر
  • قرار دادن کلمه کلیدی در تگ comments
  • قرار دادن کلمه کلیدی در آدرس URL

تحقیق در مورد کلمه کلیدی:

روش های بسیار زیادی برای پیدا کردن کلمات کلیدی سایت وجود دارد. برخی از این روش ها عبارتند از:

  • شناخت نسبت به کاربران خود – بدانید چه نیازی دارند و چه کلماتی جستجو میکنند
  • کلماتی که احتمال دارد افراد برای پیدا کردن محصول یا خدمات شما، آن را در موتورهای جستجو وارد کنند.
  • مشکلاتی که ممکن است افراد با آن مواجه شوند و محصول یا خدمات شما راه حل آن مشکل باشند.
  • آنالیز کلمات کلیدی در سایت رقبا
  • بخش پیشنهادهای جستجوی مرتبط در موتورهای جستجو
  • استفاده از گوگل ترند  Google Trends (در صورتی که کلمات مربوطه ترند شده باشد)
  • استفاده از سایتهای کیورد ری سرچ مثل https://keywordtool.io (اکثر سایتها از زبان فارسی یا لوکیشن ایران پشتیبانی نمیکنند یا شامل هزینه هستند)
  • استفاده از ابزارهای آنلاین مانند ابزارPlanner Google Keyword (بیشتر مناسب تبلیغ در گوگل)
  • با آنالیز یا تجزیه و تحلیل دقیق سایت و پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب که این کار باید توسط متخصص سئو انجام گیرد.
  • برای شناسایی کلمات کلیدی صحیح در سایت می توانید از روش بارش افکار استفاده کنید.
  • هنگام بهینه سازی صفحات سایت به ریشه کلمه کلیدی توجه کنید. به خصوص دقت کنید که معنی کلمه اصلی چیست و آیا گوگل معنی کلمه را منطبق با خود کلمه در نظر می گیرد یا خیر. گوگل از ویژگی ای به نام word stemming استفاده می کند که اجازه می دهد تمام شکل های کلمه مثل شکل مفرد، شکل جمع و کلمات مشابه به عنوان نتیجه جستجو در SERP نمایش داده شود.
جدیدترین مطالب
خدمات ما
اطلاعات تماس
شماره همراه

09158983103

شماره همراه پشتیبانی فنی

09152259192

آدرس ایمیل

info@mashhadseo.com

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.