بک لینک چیست

آنچه در این مطلب میخوانید:
بک لینک چیست

بک لینک چیست و چه تاثیری روی سئو دارد؟

بک لینک ها که “لینک های ورودی” یا “لینک های دریافتی” نیز نامیده می شوند، هنگامی ایجاد می شوند که یک وب سایت به سایت دیگر لینک می دهد.

بک لینک چیست

چرا بک لینک ها مهم هستند؟

بک لینک ها به خصوص برای سئو مهم هستند زیرا بک لینک ها نشان دهنده اعتماد یک سایت به سایت دیگر است.

در حقیقت بک لینک ها سیگنالی به موتورهای جستجو می دهند که وب سایت های دیگر محتوای سایت شما را تایید می کنند. اگر تعداد قابل توجهی از وب سایت های دیگر به یک وب سایت لینک دهند، موتورهای جستجو نتیجه می گیرند که محتوایی که به آن لینک داده شده است ارزشمند است، بنابراین ارزش جستجو در SERP را نیز دارد. به همین دلیل گرفتن این بک لینک ها می تواند تاثیر مثبتی بر روی موقعیت رتبه بندی سایت ها در موتورهای جستجو داشته باشد.

گرفتن بک لینک و دادن بک لینک:

گرفتن بک لینک یک مولفه اساسی در سئو off-page است. فرایند بدست آوردن لینک ها با عنوان “گرفتن لینک” یا “لینک سازی” معروف است.

برخی از لینک ها ذاتا از سایر لینک ها ارزشمندتر هستند. بک لینک های دنبال شده از وب سایت های قابل اعتماد، مشهور و معتبر مطلبوبترین نوع بک لینک ها هستند. در حالی که بک لینک ها از سایتهای ضعیف و به طور بالقوه اسپم در انتهای این صف قرار دارند.  این که آیا لینکی follow شود یا خیر، قطعا مرتبط است اما ارزش لینک های no-follow را به طور کلی کاهش نمی دهد. حتی ذکر شدن در سایت های با کیفیت بالا می تواند باعث تقویت برند شما شود. (حتی اگر در سایت های با کیفیت نام برند شما ذکر شود موجب ترقی برندتان خواهد شد.)

دقیقا همانطور که برخی بک لینک ها ارزشمندتر از سایرین هستند، لینک هایی که به سایت های دیگر می دهید از نظر ارزش متفاوتند. هنگام لینک دادن به یک وب سایت دیگر، انتخاب هایی که انجام می دهید بر خلاف صفحه ای که به آن لینک می دهید و متن anchor که استفاده می کنید، چه آن لینک را follow یا no-follow در نظر بگیرید و هر گونه متا تگ دیگر، می تواند بر ارزش شما تاثیر به سزایی داشته باشد.

بررسی بک لینک رقابتی:

بک لینک ها می توانند برای درآمدزایی بسیار وقت گیر باشند. سایت های جدید یا سایت هایی که در حال توسعه اثرات کلمات کلیدی خود هستند ممکن است مشکل باشد که بدانند از چه زمانی شروع به ایجاد لینک کنند. اینجاست که بحث تحقیقات بک لینک رقابتی به میان می آید. با بررسی پروفایل بک لینک (مجموعه صفحات و دامنه هایی که به یک سایت لینک شده اند) در مورد رقیبی که پیش از این برای کلمات کلیدی مورد هدفتان رتبه خوبی کسب کرده است، می تواند در مورد لینک سازی و روشهایی که به آنها کمک کرده است بینشی به وجود آورد. ابزار بک لینک مثل Link Explorer می تواند در کشف این لینک ها کمک کند بنابراین می توانید این دامنه ها را در کمپین های لینک سازی خود قرار دهید.

جدیدترین مطالب
خدمات ما
اطلاعات تماس
شماره همراه

09158983103

شماره همراه پشتیبانی فنی

09152259192

آدرس ایمیل

info@mashhadseo.com

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.