راه های پیشگیری از جریمه شدن وب سایت

آنچه در این مطلب میخوانید:
راه های پیشگیری از جریمه شدن وب سایت

راه های جلوگیری از جریمه شدن وب سایت

تا حالا، ما در مورد فاکتورهای مثبت سئو در جدول تناوبی فاکتورهای موفقیت سئو صحبت کردیم. اما تعدادی فاکتورهای منفی نیز وجود دارند که مانع از موفقیت سئو وب سایت می شوند. موتورهای جستجو پیش از اینکه بخواهند وب سایتی را جریمه و مجازات کنند، سیگنال های مختلفی را مورد بررسی قرار می دهند.

Vt: محتوای کم یا کم عمق

گوگل در فوریه سال ۲۰۱۱ به دنبال شکایت های فراوان در مورد ضعیف بودن نتایج جستجو، الگوریتم گوگل پاندا را معرفی کرد. هدف از الگوریتم پاندا این بود که محتوای کم یا کم عمق و محتوایی که فاقد ارزش و مفهوم است، در نتایج جستجو قرار نگیرد.

این جریمه معمولا در مورد سایت هایی انجام می شود که محتوای خوبی ندارند و با آنها مشابه سایت هایی رفتار می شود که از تکنیک های اسپم استفاده کرده اند.

امروزه، مسئله این است که محتوا برای کاربر ارزشمند است یا نه.

Vc: پنهان کاری-کلاکینگ

اجازه دهید در مورد یک مخفی کاری پیچیده صحبت کنیم. برخی از سایتها کاری می کنند تا چیزی که در موتورهای جستجو نمایش داده می شود با چیزی که کاربران مشاهده می کنند، به طور کلی متفاوت باشد.

به این کار پنهان کاری یا کلاکینگ می گویند. موتورهای جستجو به هیچ وجه کلاکینگ را دوست ندارند. این یکی از بدترین مواردی است که شما می توانید انجام دهید. گوگل حتی خودش را برای کلاکینگ منع کرده است.

در حالیکه اکثر افراد بعید به نظر می رسد که به طور تصادفی در موتورهای جستجو اسپم کنند، در مورد کلاکینگ دقیقا برعکس آن اتفاق می افتد. اگر شما این کار را انجام دهید وب سایت شما جریمه سنگینی خواهد شد. این یک طعمه و قلاب است و به عنوان یک تلاش عمدی برای دستکاری نتایج جستجو تلقی می شود.

Vs: چاشنی کلمه کلیدی

این مورد یکی از قدیمی ترین روش های ارسال اسپم در موتورهای جستجو است که هنوز هم استفاده می شود و هنوز هم موتورهای جستجو آن را دوست ندارند. موتورهای جستجو می گویند که باید در صفحات وب سایت خود از کلمات کلیدی ای استفاده کنید که می خواهید با آن کلمات در نتایج جستجو پیدا شوید. بسیار خب، حالا من بارها و بارها از این کلمات کلیدی استفاده می کنم! شاید ۱۰۰ بار در یک سطر؟ آیا گوگل آن را قبول می کند؟

در واقع، نه! گوگل آن را نمی پذیرد. این کاری است که چاشنی کلمه کلیدی انجام می دهد و می تواند سایت شما را شامل جریمه کند.

چند بار شما می توانید یک کلمه کلیدی را در یک صفحه تکرار کنید؟ پاسخ دقیقی وجود ندارد. این موضوع ممکن است برای افرادی اتفاق بیفتد که چیزی از سئو نمی دانند و تصمیم می گیرند که کلمات کلیدی را چندین بار در یک سطر و معمولا در پایین صفحه تکرار کنند.

Vh: متن مخفی

زمانیکه تصمیم می گیرید از چاشنی کلمات کلیدی استفاده کنید، احتمالا در مورد این موضوع فکر می کنید که چگونه این کلمات کلیدی را در صفحه بگنجانید و در عین حال از دید کاربران مخفی کنید. ممکن است رنگ متن را سفید کنید تا با رنگ بک گراند صفحه که سفید است همخوانی داشته باشد و مخفی شود. کاری که به این صورت انجام می دهید اسپم کردن در موتورهای جستجو است.

موتورهای جستجو از تمامی چیزهای مخفی متنفرند. آنها می خواهند هر آنچه را که کاربران می بینند، ببینند. بنابراین متن ها را مخفی نکنید.

Vd: نقض قانون کپی رایت

الگوریتم دزد دریایی گوگل، سایت هایی را مورد هدف قرار می دهد که قوانین کپی رایت را نقض می کنند. ممکن است هر سایتی با این مسئله درگیر شود اما شما باید به محض دیدن اعلان “حذف کپی رایت” در حساب کاربری سرچ کنسول گوگل، آن را مدیریت کنید.

Va: تبلیغات زیاد

آیا تا به حال وارد وب سایتی شده اید که به خاطر حجم تبلیغات بالا، موفق نشده اید محتوای اصلی را پیدا کنید و این برای شما مسئله ایجاد کرده است؟

این همان موردی است که الگوریتم Page Layout یا طرح بندی صفحه به آن پرداخته است. در این مورد وب سایت هایی که با حجم تبلیغات بالا، مانع از دریافت کردن محتوای اصلی می شوند و یک تجربه کاربری بد ایجاد می کنند، جریمه خواهند شد.

Vp: لینک های خریداری شده

گوگل در این مورد خود را نیز منع کرده است. زمانیکه Google Japan اقدام به خرید لینک کرده بود آن را به مدت ۱۱ ماه جریمه کرد.

بحث بر سر اینکه گوگل باید به شدت با کسانی که اقدام به خرید و فروش لینک می کنند، برخورد کند، همیشه وجود داشته است. نتیجه این است که برای رتبه بندی در گوگل، باید از قوانین گوگل پیروی کنید و این قوانین می گویند که خرید و فروش لینک ممنوع است و این روشی برای دستیابی به رتبه های بالاتر در نتایج موتورهای جستجو نیست.

اگر شما قوانین گوگل را نادیده گرفته اید و اقدام به خرید و فروش لینک کرده اید، باید منتظر جریمه شدن وب سایت خود باشید. به برنامه هایی که به شما می گویند لینک هایی که خریداری می کنید غیر قابل تشخیص هستند، اعتماد نکنید.

Vl: اسپم لینک

استفاده از برنامه های خودکار که لینک وب سایت شما را به صورت بهینه سازی شده، در وبلاگ ها و انجمن ها منتشر می کنند، ممکن است وب سایت شما را به عنوان اسپم معرفی کند و آن را جریمه کند. اگر این کار را ادامه دهید، بیشتر لینک هایی که به وب سایت شما داده می شود فاقد ارزش و اعتبار شناخته می شوند و در نهایت وب سایت شما پنالتی می شود.

این جریمه از سایر موارد، در جدول مهم تر است چرا که گوگل تلاش کرده است لینک های اسپم را خنثی کند و در این خصوص الگوریتم پنگوئن را ایجاد  کرده است.

جدیدترین مطالب
خدمات ما
اطلاعات تماس
شماره همراه

09158983103

شماره همراه پشتیبانی فنی

09152259192

آدرس ایمیل

info@mashhadseo.com

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.