چک لیست جامع از 9 فعالیت یک دیجیتال مارکتر حرفه ای

آنچه در این مطلب میخوانید:
وظایف دیجیتال مارکتر - مشهد سئو

چک لیست جامع فعالیت های دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

با افزایش روز افزون نفوذ دیجیتال مارکتر ها و سرعت بروز شدن این حوزه ، لازم است هر از گاهی دوباره به مفهوم دیجیتال مارکتینگ نگاهی بی اندازیم؛ چرا که میتوانیم با شناخت هر چه بیشتر این فضا، بیش از پیش برای خود و کسب و کار مان منافعی را کسب کنیم و اگر نتوانیم که خود را با مفاهیمی جدید این حوزه وفق دهیم، قطعا تاثیرات آنرا خواهیم داد اما سوال واقعی این جاست: دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده تخصصی است که به کمک ابزار ها و کانال های ارتباطی یک کسب و کار با مشتریان خود، اهداف بازاریابی و برندینگ و … را در فضای دیجیتال برنامه ریزی، پیاده سازی و اندازه گیری میکند؛

باید بگوییم که اهداف بازاریابی در بستر اینرتنت بسیار گسترده است که میتوانیم با شناخت و دسترسی به مشتریان جدید ، افزایش آگاهی از برند ، تبلیغ و ترویج از محصولات و خدمات و همچنین افزایش اعتماد میان مشتریان و برند ، افزایش نرخ تبدیل و همچنین افزایش وفاداری می باشد.

وظیفه یک دیجیتال مارکتر برنامه ریزی و پیگیری استراتژی هایی است که در نهایت میخواهد به برند سود برسانند و این را میتوان مهم ترین رکن موفقیت هر دیجیتال مارکتری دانست که میخواهد در یک فضای دیجیتال فعالیت داشته باشد تا به گسترش برند و فروش آن شرکت کمک شایانی داشته باشد.

البته هر برند و شرکتی بسته به اهداف و استراتژی های خود، از ابزار ها و بستر های دیجیتالی متفاوت استفاده میکند که در ادامه قصد داریم بگوییم  تا از مهم ترین آنها را برای شما بازگو کنیم که اگر به صورت یکپارچه و اصولی بکار گرفته شود میتواند نتایج حیرت انگیری را به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید :

وظایف دیجیتال مارکتر - مشهد سئو

شرح وظایف دیجیتال مارکتر

1- تحلیل و آنالیز وبسایت

آنالیز وب سایت خود و رقبا از متداول ترین فعالیت های یک دیجیتال مارکتر است و گاها به دلیل جامع بودن داده هایی که میتوانند بدست بیاورند، این فرصت برایشان فراهم میشود که استراتژی های خوبی را نیز بچینند. البته که این موضوع نیز مهم است که بدانیم تحلیل رقبا به دیجیتال مارکتر ها که نمونه های خارجی موفق را الگو برداری میکنند کمک میکند و اهمیت دارد.

چک لیست جامع از 9 فعالیت یک دیجیتال مارکتر حرفه ای

2- کمپین تبلیغاتی

کمپین تبلیغاتی به اجرای فعالیت های تبلیغاتی بسیار هدفمندی گفته میشود که پیام آن به صورت کاملا دقیق و معین از قبل برای مخاطب برنامه ریزی و پایه گزاری میشود تا در زمان و مکان درست، پیام مورد نظر با توجه به بودجه برای جامعه هدف ارسال شود تا ازین طریق مخاطبان بیشتری را بتوان جذب کرد. بدیهی است بتوانیم که به کمک این کمپین ها ، ورودی پر قدرتی به دنیای دیجیتال در راستای گسترش کسب و خود داشت.

چک لیست جامع از 9 فعالیت یک دیجیتال مارکتر حرفه ای

3- رفتار خرید مصرف کننده

درک رفتار مصرف کننده به دیجیتال مارکتر کمک میکند که به طور گسترده با دلایل تصمیم گیری و اقداماتی که بر خرید مصرف کننده تاثیر میگذارد، آشنا شود و از آن ها برای بهبود راهکار های بازاریابی خود استفاده کند.

چک لیست جامع از 9 فعالیت یک دیجیتال مارکتر حرفه ای

4- سئو و بهینه سازی موتور های جستجو

سئو شامل تکنیک هایی میشود که باعث می شود وب سایت شما به افرادی که به دنبال محصولات شما هستند بیشتر نشان و معرفی شوند، چنان چه با وب سایت شما در رتبه های بالاتر صحفات گوگل قرار بگیرد شما میتوانید کاربران بسیار بیشتری را به سوی خود جذب کنید.

اما باید بدانید در حال حاضر سئو برای کسب و کار های در بستر اینترنت، بهترین بلندگو برای اعلام موجودیت است و به دلیل فضای بسیار رقابتی و حرفه ای که خیلی وقت است شکل گرفته است، اگر نتوانیم سئوی خوبی را برای وب سایت مان انجام دهیم، باید بدانیم که فروش مان به حداقل میرسد، دیگر کسی به دنبال ما نخواهد گذشت و  مسیر تاریکی در پیش روی ما خواهد بود.

چک لیست جامع از 9 فعالیت یک دیجیتال مارکتر حرفه ای

5- شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی برای بازاریابان دیجیتال بستری برای ایجاد ارتباطات موثر و نزدیک شدن با مخاطبان هدف خود در کانال های مختلف است . شبک های اجتماعی به دیجیتال مارکتر ها این فرصت را میدهد که بتوانند به صورت یکپارچه اقدام به برندینگ، فروش و تبلیغات بپردازند.

همچنین شبکه های اجتماعی به دلیل نفوذ بسیار زیادشان این فرصت است که بازاریابان دیجیتال مخاطبانشان را به وب سایت خود بکشانند، به همین خاطر میتوان شبکه های اجتماعی را یکی از بازو های مهم دیجیتال مارکتر ها دانست.

چک لیست جامع از 9 فعالیت یک دیجیتال مارکتر حرفه ای

6- نرخ تبدیل سرنخ به مشتری

فرض کنید که شما فروشگاهی دارید  که 1000 نفر به این فروشگاه سر میزنند اما 50 نفر از افراد اقدام به خرید می کند، حالا به نظرتان شما بیشتر سود کرده اید یا رقیب تان که در میان 500 نفری که به مغازه اش سر میزنند 75 تا از آن ها به فروش ختم میشود ؟

این مسئله در میان دیجیتال مارکتر ها هم بسیار اهمیت دارد و همیشه سعی دارند که بتوانند در میان مشتریانی که در اختیار دارند، تعداد بیشتری از آنها را به فروش برسانند.

چک لیست جامع از 9 فعالیت یک دیجیتال مارکتر حرفه ای

7- انواع استراتژی بازاریابی

بسته به فعالیت و اهداف یک کسب و کار ، دیجیتال مارکتر ها میتوانند دست به اقدام های گوناگون بزنند چرا که در فضای دیجیتال آنها میتوانند با بهره مندی از انواع روش های بازاریابی، آنکه بیشترین سود را برای کسب و کارشان داشته باشند بر گزینند تا ازین طریق بتوانند بیشترین تاثیر گذاری را بر مخاطبانشان داشته باشند.

چک لیست جامع از 9 فعالیت یک دیجیتال مارکتر حرفه ای

8- شاخص کلیدی عملکرد kpi

Kpi  ابزاری است که مدیران پروژه با آن سنجش موفقیت و شکست پروژه  را می سنجند و میتوانند اهداف خود را اندازه گیری کنند اما اگر بخواهیم این فعالیت را در وظایف دیجیتال مارکتر ها خیلی خلاصه توضیح دهیم باید بگوییم که آنها برای خود بسته به نوع فعالیتی که شروع میکنند یک سنجش موفقیت و شکست در نظر میگیرند تا در هنگام اتمام آن پروژه متوجه شوند که چقدر به هدف خود دست یافته اند. این کار باعث میشوند که آنها خود و توانایی تیم شان را بهتر بسنجند.

چک لیست جامع از 9 فعالیت یک دیجیتال مارکتر حرفه ای

9- برندینگ

همیشه برندینگ از مهم ترین اهداف یک دیجیتال مارکتر در سازمان ها محسوب میشود چرا که برندینگ همان ستاره قطبی است که سایر ابزار های بازاریابی با آن پیش میرود، به همین خاطر در کسب و کار ها، اولین هدف بازاریابان دیجیتال را آگاهی برند به مخاطبان تعریف میکنند باید بگوییم که هر چقدر کسب و کار ها و بازاریابان دیجیتال به این مفهوم ارزش قائل میشوند منافعی بسیاری را در پی خواهند داشت.

چک لیست جامع از 9 فعالیت یک دیجیتال مارکتر حرفه ای

این مقاله ادامه خواهد داشت …

جدیدترین مطالب
خدمات ما
اطلاعات تماس
شماره همراه

09158983103

شماره همراه پشتیبانی فنی

09152259192

آدرس ایمیل

info@mashhadseo.com

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.