10 راهکار طلایی برای پیدا کردن ایده برای تولید محتوا در سایت

آنچه در این مطلب میخوانید:
ایده یابی برای تولید محتوا سایت

روش های پیدا کردن موضوع برای تولید محتوا در سایت

ایده برای تولید محتوا در سایت و تولید محتوای خلاقانه مهم‌ترین بخش بازاریابی محتوا است. در کنار این ها، آن چیزی که باعث می‌شود کاربران در سایت شما بمانند نوشتن محتوایی است  که نیاز آنها را رفع کند و به سؤالاتشان پاسخ دهد، بنابراین باید کاربران هدف را شناسایی کنید و با بررسی پرسونای مخاطب محتوای بازاریابانه و سئو محور بنویسید تا کاربران و موتورهای جستجو‌گر را تحت‌تأثیر قرار دهید؛ در این شرایط رتبه و فروش را باهم افزایش می‌دهید.

در ادامه ایده‌های تولید محتوا و راهکارهای نوشتن محتوای خلاقانه را برایتان آورده‌ایم.

مهم‌ترین بخش ایده برای تولید محتوا کجاست؟

محتوا پادشاه است و گوگل هم اعلام کرده است که اولویت نوشتن بر اساس نظر کاربران باشد و از آنجایی که الگوریتم‌های گوگل نیازمندی کاربران را بر اساس علاقه  و سرچ آنها تشخیص می‌دهد خود پشنهادات گوگل یک منبع عالی ایده برای هر موضوعی است؛ بنابراین گوگل یکی از روش‌های ایده‌یابی فوق العاده است.  فقط کافی است کلمه کلیدی آن را سرچ کنید و پیشنهادهای گوگل را بینید که اصطلاحاً به آن related search گفته می‌شود.

پیشنهادهای گوگل با پرسونای مخاطب رابطه مستقیمی دارد شما می‌توانید از این پیشنهاد‌‌ها برای ایده تولید محتوا استفاده کنید؛ همچنین ایده‌های خوبی برای نوشتن هدینگ ها و عناوین محتوا چه در غالب مقاله و چه معرفی محصول را نیز می‌دهد.

همچنین با اسکرول‌ کردن شما می‌توانید suggest های گوگل را نیز مشاهده و برای ایده ‌پردازی استفاده کنید.

تمام صفحات و سایت های موجود توسط ربات های جستجوگر چک خواهند شد، اما چه چیزی سبب این تفاوت در گرفتنه رتبه های مختلف خواهد  شد؟ بی شک محتوای باکیفیت!

برای یافتن ایده برای تولید محتوا در سایت از این طریق کافیست 5 سایت اول رقبا را در رتبه های برتر انالیز کنید به ترکیب محتوایی و کیفیت محتوای آن ها توجه کنید.

آیا محتوای آن ها نیاز کاربر را رفع می‌کند ؟

محتوا مسئله محور و راهکار محور است؟

از محتوای ترکیبی نظیر عکس، فیلم، صدا و… استفاده کرده اند؟

و بسیاری از موارد مهم دیگر که در آموزش های بعدی به تفصیل به آن ها خواهیم پرداخت.

پس از انالیز رقیبانتان از این روش، کار شما شروع می‌شود؛ در این مرحله شما باید تمام نقاط ضعف رقبا را رفع کرده و نقاط قوتی به محتوای خود بی‌افزایید تا سودند بودن محتوای شما برای موتور های جستجوگر عیان شود.

البته صرفاً از محتوای سایت‌ها فقط برای ایده گرفتن استفاده کنید، فراموش نکنید کپی ‌کردن محتوا نه‌ تنها باعث رتبه ‌گرفتن نمی‌شود؛ بلکه توسط گوگل هم جریمه می‌شوید.

روش‌های پیداکردن ایده برای تولید محتوا (10 راهکار طلایی ایده یابی)

ایده تولید محتوا در سایت
راهکار های پیدا کردن ایده تولید محتوا در سایت
  • بررسی اطلاعات روان‌ شناختی و جئوگرافیک مخاطبان هدف
  • کمک ‌گرفتن از سرچ کنسول و گوگل آنالیتکس
  • سرفصل کتاب‌ها و مجلات
  • ایده‌یابی در شبکه‌های اجتماعی
  • کامنت‌های کاربران هدف
  • بررسی پیام‌ها و ایمیل‌های دریافتی

یکی دیگر از روش‌های ایده‌پردازی  برای تولید محتوا استفاده از سایت‌ها است در ادامه چندین سایت عالی ایده‌یابی را معرفی می‌کنیم.

  1. سایت تریبون

از طریق این سایت می‌توانید وارد پنل شوید و به قسمت ” کمپین لینک پرومکس ” بروید در این قسمت مقالاتی که سرچ خوبی دارند را می‌توانید مشاهده کنید و از این طریق ایده برای تولید محتوا در سایت خود را بیابید. فقط کافی است در حوزه موردنظر بر اساس کلمه کلیدی جستجو کنید

  1. سایت کوئرا

سایت کوئرا یکی از بزرگ ‌ترین سایت‌های پرسش پاسخ محور است.  شما می‌توانید درباره عنوان و حوزه محتوایی موردنظر پرسش پاسخ به عمل‌آورید و از ایده‌های خوب آن برای نوشتن یک محتوای خلاقانه استفاده کنید.

سرویس‌ دهی این سایت به زبان انگلیسی است؛ اما پاسخگوی خوبی برای سؤالات مهم شما است.

به طور کلی عضویت در انجمن‌ها و تالارهای گفتگو از بهترین مکان‌های ایده‌یابی محتوا است.

  1. سایت content marketing

content marketing یک سایت  مرجع در حوزه بازاریابی محتوا و یافتن ایده برای تولید محتوا در سایت است. سرویس ‌دهی آن به زبان انگلیسی است که در هر موضوعی به شما اطلاعات بسیاری می‌دهد و همین‌طور امکان سئو کردن محتواها از طریق ابزارهای سئو را دارد.

  1. سایت جوهر

یک سایت فارسی است که در زمینه تولید محتوا و ایده برای تولید محتوا در سایت به شما کمک می‌کند.

دیگر سایت‌های ایده‌یابی تولید محتوا شامل:

  • سایت نمناک
  • ویکی‌پدیا
  • نوین
  • ویکی محتوا
  • مدرسه نویسندگی و…

تولید محتوا با سایت‌های هوش مصنوعی (تولید محتوای رایگان)

ایده برای تولید محتوا
پیدا کردن ایده برای تولید متحوا با هوش مصنوعی

ابزارهای هوش مصنوعی دست راست محتوانویس‌ هاست البته نباید از آن برای خلق محتوا انتظار داشته باشید صرفاً وسیله‌ای برای ایده گرفتن است. در ادامه تعدادی از بهترین سایت‌های هوش مصنوعی را معرفی می‌کنیم.

  • GPT Chat

چت جی پی‌تی  یک ابزار عالی برای نوشتن محتوا است، به ‌ویژه برای تولید محتوای طولانی مانند پست ‌های وبلاگ و مقالات بسیار مناسب است.

  • Google Bard (گوگل بارد)

گوگل بارد؛ مانند چت جی پی‌تی عمل کرده با این تفاوت که برای استفاده از نسخه اصلی نیازی به شماره مجازی نیست و به‌ راحتی قابل‌ اجرا است.

  • copy.ai

سایت Copy.ai یک سایت فوق‌العاده در زمینه نوشتن محتواست. این سایت از زبان انگلیسی پشتیبانی می‌کند. می‌توانید برای تولید متن تبلیغات، رسانه‌ های اجتماعی، وب ‌سایت و ایده برای تولید محتوا در سایت از آن استفاده کنید. همچنین می‌توانید محتوا را ویرایش کنید و آن را برای موتورهای جستجو بهینه‌ سازی کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله راهکارها و روش‌های پیداکردن ایده برای تولید محتوا خلاقانه  را بیان کردیم تا در کمترین زمان ممکن محتوای کاربرپسند و مطابق با الگوریتم‌ های گوگل بنویسید تا جایگاه خود را در گوگل تثبیت کنید.

Picture of زهرا سحرخیز
زهرا سحرخیز
سلام من زهرا سحرخیز هستم؛ متخصص سئو در شرکت مشهد سئو و محقق در زمینه دیجیتال مارکتینگ و سئو. من اینجا مقالاتم رو با تکیه بر مطالب و اخبار روز سئو ، منابع قابل استناد و دیدگاه شخصی خودم می‌نویسم.
جدیدترین مطالب
خدمات ما
اطلاعات تماس
شماره همراه

09158983103

شماره همراه پشتیبانی فنی

09152259192

آدرس ایمیل

info@mashhadseo.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *