معرفی کامل الگوریتم های گوگل از 1998 تا الان | آشنایی با باغ وحش گوگل

آنچه در این مطلب میخوانید:
Google algorithm

معرفی کامل الگوریتم های گوگل

Google algorithm
الگوریتم های گوگل

گوگل به عنوان یک کسب و کار موفق سعی دارد که بتواند با توجه به الگوریتم هایی ، تجربه خوشایندتری را برای مخاطبان خود بوجود بیاورد؛ همین مورد کافی است تا الگوریتم های گوگل فعالیت خودرا به طور حرفه ای تری دنبال کنند تا گوگل تبدیل شود به بهترین و با کیفیت ترین بستر برای جستجو های روزانه کاربران خود…

الگوریتم پیچ رنک ( سال 1998 ):

در اواخر قرن بیستم گوگل تصمیم میگرید که برای اولین بار الگوریتمی مبنی بر امکان رتبه بندی سایت ها به وجود بیاورد که به کمک آن بتواند لینک هایی که به هر دامنه یا صفحه داده میشود را بررسی کند و با همین الگو سایت هایی که لینک های را که با هدف جلوگیری از بک لینک ها استفاده می کردند در رتبه های بالاتری قرار میداد . شیوه امتیاز دهی پیج رنک بر اساس تجزیه و تحلیل لینک های ورودی یک وب سایت است و هر چه تعداد این لینک ها افزایش پیدا کند و زیاد تر باشد، امتیاز پیج رنک آن سایت بالاتر می رود.

الگوریتم های گوگل

الگوریتم رقص گوگل ( سال 2004):

گوگل برای اینکه رفتار کاربران صحفات جدید و وب سایت های جدید را ریز بینانه بسنجد، آن صحفات و وب سایت ها را در نتایج  گوگل به طور ناگهانی جابه جا می کند تا بتواند نسبت به تعداد کلیک ها و مدت زمانی که کاربران در صحفات می مانند را بررسی کنند تا با این روش بتواند رتبه مناسب را برای صحفات جدید در نظر بگیرد. در این فاصله گوگل با هدف بررسی دقیق بازدید کاربران از سایت، نرخ کلیک، مدت زمان نگهداری و تایم مطالعه را تجزیه و تحلیل می کند .

الگوریتم های گوگل

الگوریتم سند باکس گوگل ( سال 2004 )

اگر سایت شما نیز یک سایت نوپا محسوب میشود دانستن این الگوریتم برای شما بسیار با اهمیت است. چرا که این الگوریتم بیشتر سر و کارش با وب سایت هایی است که تازه تاسیس شده اند .

اما این الگوریتم چیست ؟

یکی از الگوریتم های گوگل که قطعا شمایی که وب سایت خود را تازه تاسیس کرده اید خوب میدانید که چقدر نتیجه گرفتن ماه های اولیه سخت است و بسیار حس نا امید کننده ای را برای شما بوجود میاورد. اما اصلا نگران نباشید، این اتفاق فقط برای شما نمی افتد و جالب است بدانید برای تک تک 380 وبسایتی که در دقیقه به طور متوسط تاسیس میشود نیز اتفاق می افتد و الگوریتم های گوگل برای همه هست.

اما چرا این اتفاق می افتد ؟

الگوریتم های گوگل در ابتدای کار نمی تواند به عملکرد شما اعتماد کند به همین خاطر از بالا رفتن و نتیجه گرفتن وب سایت تان جلوگیری می کند تا در آن مدت (4ماهه) بتواند خیال خودش را از وب سایت شما راحت کند. باز هم میگوییم که الگوریتم های گوگل نباید شما را نگران کند، بلکه باید انگیزه تان را برای حرفه ای کار کردن و اهمیت دادن به سئو وب سایت افزایش دهد.

الگوریتم تپه (سال 2004 ):

این الگوریتم نیز یکی از قدیمی ترین الگوریتم های گوگل محسوب می شود و ایده اولیه آن به سال 2003 بر میگردد و در سال 2004 به صورت رسمی گوگل از انتشار آن خبر داد.

این الگوریتم یکی از الگوریتم ای گوگل بسیار برای مخاطبان جذاب است و هدف آن شناختن بهترین صحفات معتبر در موتور های جستجو برای یافتن بهترین پاسخ کاربران است تا ازین طریق هنگامی که کاربر کلمه ای را که سرچ می کند، با کلی صحفه که با موضوعات مختلف وجود دارد روبه رو نشود؛ به همین خاطر این الگوریتم شکل رگفت تا صحفات تخصصی و دارای اعتبار را شناسایی کند و در هنگام سرچ کاربران آن وب سایت های معتبر که پاسخ شان به مسائل به اندازه ی کافی است را نمایش دهد.

الگوریتم های گوگل

الگوریتم کافئین ( سال 2004 ):

در اوایل سال 2009 گوگل اعلام کرد که الگوریتم کافئین از مهم ترین الگوریتم های تاریخ موتور های جستجو خواهد شد. چند ماه بیشتر طول نکشید که گوگل آن را آماده کرد و در سال 2010 به طور رسمی روانه بازار شد.

فعالیت این الگوریتم در واقع برای بهبود وضعیت ایندکس کردن سایت ها بود. چرا که قبل از آن ربات های گوگل تنها به محتوای تازه و جدید اهمیت می دادند و برای ایندکس مجدد مطالب گذشته (بروز رسانی مقالات) سایت ها به مشکل بر میخوردند. همین کافی بود که با گوگل تغییری را ایجاد کرد باعث شود سایت های که محتوا های قدیمی خود را بیشتر بروز رسانی می کنند در رتبه های بهتری قرار بگیرند.

الگوریتم های گوگل

الگوریتم پاندا ( سال 2011 )

گوگل به عنوان یک کسب و کار بسیار موفق نیز تلاش دارد که بتواند تجربه ی مخاطبان خود را به یک تجربه ی عالی تبدیل کند. به همین خاطر گوگل الگوریتم های تعریف کرد تا وب سایت های که گوگل فعالیت می کنند سعی کنند بهترین عملکرد خود را نشان دهند. یکی از این الگوریتم ها که وب سایت هارا مجبور می کند بهترین محتوا ها را تولید کنند الگوریتم پاندا است .

کاری که این الگوریتم انجام میدهد این است که رتبه وب سایت های که محتوای بی کیفیت تولید می کنند را گوگل هر روز به بستری با کیفیت تر تبدیل شود.

البته کل الگوریتم های گوگل برای شناسایی وب سایت هایی که غیر اصولی هستند و اسپم محسوب می شوند را شناسایی کنند تا نتایج گوگل هر چه بیشتر کارآمد باشد …

این نکته ضروری است که بدانید مواردی که پنالتی شناخته میشود محتوای تکراری و یا سرغت ادبی است.

به همین خاطر سعی کنید محنوای با ارزش و منحصر به فرد ایجاد کنید چرا که تمرکز الگوریتم پاندا بیشتر بر فاکتور های درون صحفه است .

نکته ی دیگری که بسیار مهم است این است که الگوریتم پاندا به محتوای کم حجم واکنش نشان میدهد پس بهتر است آنها را برورزسانی یا حذف کنید .

الگوریتم های گوگل

الگوریتم تازگی محتوا ( سال 2011 ):

این الگوریتم همان طور که از اسمش پیداست به محتوای تازه تر رتبه بالاتری می دهد و در تلاش است که نتایج تازه تر و بروز تر را در اختیار کاربران قرار دهد. به همین خاطر موضوعاتی که در دوره ای خاص داغ می شود را اگر بتوانید که مخاطبان تان به راحتی به مطالب مورد نظر شان برسانید بسیار با اهمیت است .( جالب است بدانید که این الگوریتم بر 35 درصد جستجو های گوگل تاثیر گذاشته است ).

معرفی کامل الگوریتم های گوگل از 1998 تا الان | آشنایی با باغ وحش گوگل

الگوریتم دزد دریایی ( سال 2012 ):

این الگوریتم نیز کاملا با اسمش هم خوانی دارد و از سال 2012 گوگل با این الگوریتم به عنوان ابزار اصلی گوگل برای مقابله با سرقت سعی داشت که محتوای های که به نوعی دزدی محسوب می شود را شناسایی کنند و به آنها نمره منفی می دهد.

یکی از الگوریم های که وب سایت های زمینه دانلود کتاب، فیلم و موزیک بسیار باید به آن توجه کنند همین الگوریتم دزد دریایی است البته که این الگوریتم خیلی دقیق نیست اما وب سایت هایی برنامه های بلند مدت دارد باید حواس شان جمع باشد که پنالتی گوگل را دریافت نککد .

معرفی کامل الگوریتم های گوگل از 1998 تا الان | آشنایی با باغ وحش گوگل
جدیدترین مطالب
خدمات ما
اطلاعات تماس
شماره همراه

09158983103

شماره همراه پشتیبانی فنی

09152259192

آدرس ایمیل

info@mashhadseo.com

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.