الگوریتم گوگل پاندا

آنچه در این مطلب میخوانید:
الگوریتم گوگل پاندا

الگوریتم گوگل پاندا چیست و چگونه گرفتار آن نشویم؟

الگوریتم گوگل پاندا، یک فیلتر جستجو است که در فوریه سال ۲۰۱۱ معرفی شد. این الگوریتم مانع از نمایش وب سایتهایی با کیفیت محتوای ضعیف در نتایج بالای جستجوی گوگل می شود.

الگوریتم گوگل پاندا تعدادی از آثار غامض در نتایج جستجوی گوگل را مورد بررسی قرار می دهد:

محتوای ضعیف: صفحاتی با محتوا و منابع نامربوط و غیر واقعی جایگاهی در رتبه بندی موتورهای جستجو ندارند. به عنوان مثال مجموعه ای از صفحات وب سایت را در نظر بگیرید که در مورد شرایط مختلف سلامتی، فقط چند خط راجع به آن در هر صفحه توضیح نوشته اند.

محتوای تکراری: محتوای کپی شده ای که در اینترنت در چندین وب سایت مختلف ظاهر می شود. مسئله محتوای تکراری می تواند در وب سایت شما هم اتفاق بیفتد. زمانی که چندین صفحه با یک متن داشته باشید یا تغییرات جزئی ای در متن داده باشید و آن را در چند صفحه تکرار کرده باشید. به عنوان مثال، ممکن است شرکتی چندین نمایندگی در شهرهای مختلف داشته باشد و برای هر نمایندگی یک صفحه در وب سایت خود ایجاد کند که تقریبا محتوایی مشابه دارند و فقط نام شهر و شماره تماس ها متفاوت است. این کار توسط گوگل نمره منفی برای سئو محسوب می شود.

محتوای کم کیفیت: صفحاتی از وب سایت که محتوایی کم ارزش به کاربران ارائه کرده است، چرا که خوانندگان اطلاعات عمیقی ندارند.

فقدان اتوریتی/اعتماد: محتوای تولید شده توسط منابعی که قطعی یا تایید نشده اند.

کشاورزی محتوا: این اصطلاح به وب سایت هایی اشاره دارد که محتوای بی کیفیت را از سایر وب سایت ها جمع آوری می کنند و در سایت خود منتشر می کنند. به عنوان مثال، وب سایت هایی وجود دارند که تعداد قابل توجهی کارمند استخدام می کنند تا بتوانند تعداد زیادی مقاله در مورد موضوعات مختلف و متنوع در وب سایت خود منتشر کنند. هدف آنها از این کار بدست آوردن رتبه در موتورهای جستجو برای هر نوع اصطلاحی است که می توانید تصور کنید. اما اغلب این محتواها فاقد ارزش و اتوریتی هستند.

محتوای تولید شده توسط کاربران وب سایت که کیفیت پایینی دارند: نمونه ای از این نوع محتوای کم ارزش، وبلاگ هایی که پست های مهمان را منتشر می کنند که این پستهای مهمان غالبا کوتاه، پر از غلط های املایی و دستوری و همچنین فاقد اطلاعات صحیح و درست می باشند.

صفحاتی از وب سایت که حجم تبلیغات نسبت به محتوا بالاست و محتوای اصلی در بین تبلیغات گم شده است.

عدم هماهنگی محتوا با کوئری جستجو شده: صفحاتی که در نتایج جستجو، عنوان و متا تگ توضیحات مطابق کوئری مورد جستجو است اما وقتی روی لینک کلیک می کنید و وارد صفحه می شوید به جز عنوان هیچ چیز دیگری با کوئری مورد جستجو مطابقت ندارد. در بسیاری از موارد این صفحات پر از تبلیغات است و به نوعی شما را گمراه کرده است.

چطور می توان تشخیص داد که وب سایت توسط الگوریتم گوگل پاندا آسیب دیده است؟

یکی از این نشانه ها، کاهش ناگهانی ترافیک وب سایت است که معمولا پس از آپدیت یک الگوریتم اتفاق می افتد. باید در نظر داشته باشید که موارد بسیاری می تواند بر روی رتبه بندی و ترافیک وب سایت شما تاثیرگذار باشد. دائما باید Search Console گوگل را چک کنید و پیام های آن را نادیده نگیرید. همچنین ترافیک وب سایت و رتبه رقبا نسبت به خودتان را در نظر بگیرید و آپدیت های جدید گوگل را در وب سایت خود اعمال کنید.

چگونه می توان وب سایت را پس از اعمال الگوریتم گوگل پاندا بازیابی کرد؟

  • از تولید محتوا به شیوه “کشاورزی محتوا” بپرهیزد.
  • محتوای وب سایت را از نظر کیفیت، مفید بودن، مرتبط بودن با موضوع کسب و کار، و قابل اعتماد بودن برای کاربران بازنگری کنید.
  • تبلیغات و لینک های پیوست در صفحات وب سایت را بازنگری کنید.
  • مطمئن شوید که محتوای صفحات با کوئری مورد جستجوی کاربر مطابقت دارد. (عنوان و متا تگ توضیحات باید با محتوای داخل صفحه مطابقت داشته باشد)
  • محتوای تکراری را حذف و یا بازنویسی کنید.
  • در مورد محتوای کاربر مهمان که در وب سایت شما منتشر می شود، قبل از انتشار از مفید بودن محتوا، صحیح بودن املا و نگارش و همچنین صحت محتوا اطمینان حاصل کنید.
  • محتواهای تکراری در وب سایت را Noindex و nofollow کنید.

بهترین کار برای اجتناب از به دام افتادن در الگوریتم گوگل پاندا این است که بتوانید خودتان محتوایی عالی و بدون نقص تولید کنید تا به یک برند در زمینه تجاریتان تبدیل شوید و کاربران بتوانند به شما اعتماد کنند.

جدیدترین مطالب
خدمات ما
اطلاعات تماس
شماره همراه

09158983103

شماره همراه پشتیبانی فنی

09152259192

آدرس ایمیل

info@mashhadseo.com

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.