الگوریتم گوگل پنگوئن

آنچه در این مطلب میخوانید:
الگوریتم گوگل پنگوئن

الگوریتم گوگل پنگوئن چیست و چگونه سایت را جریمه می کند؟

پس از الگوریتم پاندا، گوگل در آوریل ۲۰۱۲ از الگوریتم گوگل پنگوئن رونمایی کرد. گوگل اعلام کرد که وب سایت هایی که از طریق روش های کلاه سیاه اقدام به ایجاد بک لینک کرده اند و با وارد کردن تعداد زیادی از کلمات کلیدی در هر صفحه، در صدر نتایج جستجو قرار گرفته اند، جریمه خواهند شد.

الگوریتم گوگل پنگوئن دو مورد خاص را هدف قرار می دهد:

ساخت بک لینک: گسترش، خرید و فروش بک لینک از وب سایت هایی با کیفیت پایین و یا نامرتبط، تصویری انتزاعی از محبوبیت ایجاد میکند و باعث می شود تلاش هایی برای فریب گوگل برای قرار گرفتن در رتبه های بالای نتایج جستجو صورت بگیرد. به عنوان مثال، یک شرکت بیمه در تهران، در بخش نظرات انجمن های محبوب، به دفعات زیاد لینک وب سایت خود را با عنوان ” بهترین شرکت بیمه در تهران” معرفی می کند که در ظاهر تعداد بک لینک بالایی دریافت کرده است اما در واقع این گونه نیست. و یا همان شرکت عنوان لینک خود را “بهترین شرکت بیمه در تهران” قرار می دهد اما وقتی روی لینک کلیک می کنیم وارد صفحه ای می شویم که مطالبی درباره مراقبت از سگ نوشته شده و این مطلب کاملا نامرتبط با عنوان لینک است.

پر کردن صفحه از کلمات کلیدی: اگر شما صفحه ای از وب سایت خود را با تعداد زیادی از کلمات کلیدی پر کنید و یا کلمات کلیدی را بی خود و بی جهت مدام تکرار کنید، برای اینکه بتوانید در نتایج جستجو در این کلمات کلیدی ظاهر شوید. گوگل این کار را از طریق الگوریتم گوگل پنگوئن، ممنوع کرده است.

چطور می توان تشخیص داد که وب سایت توسط الگوریتم گوگل پنگوئن آسیب دیده است؟

پیش از همه مهم است که تفاوت بین الگوریتم گوگل پنگوئن و جریمه دستی گوگل برای لینک های غیر طبیعی را بدانیم. به طور خلاصه، الگوریتم گوگل پنگوئن، فیلتر شاخص گوگل است که بر روی همه وب سایت ها اعمال می شود در حالیکه جریمه دستی گوگل بر روی وب سایتی اعمال می شود که گوگل آن وب سایت را به عنوان اسپم تشخیص داده است. جریمه های دستی گوگل ممکن است نتیجه گزارش کاربران باشد که آن وب سایت را به عنوان اسپم به گوگل گزارش کرده اند. همچنین گوگل ممکن است برخی کسب و کارها را بیشتر از بقیه کنترل کند. (مثلا شرکت های پرداخت کننده وام و یا کتابفروشی های آنلاین)

اگر ترافیک و یا رتبه وب سایت شما پس از تاریخ به روزرسانی الگوریتم گوگل پنگوئن، افت پیدا کرد، ممکن است این فیلتر بر روی وب سایت شما تاثیر گذاشته باشد.

چگونه وب سایت خود را پس از الگوریتم گوگل پنگوئن بازیابی کنم؟

بر خلاف جریمه دستی لینک سازی که شما باید بعد از رفع مشکل یک درخواست برای گوگل ارسال کنید تا وب سایت شما را بازبینی کند و جریمه را رفع کند، برای الگوریتم گوگل پنگوئن نمی توانید درخواستی برای گوگل ارسال کنید. فقط باید بعد از رفع مشکل، منتظر بمانید تا زمانی دیگر Googlebot برای خزیدن به وب سایت شما بیاید.

  • هر گونه لینک غیرطبیعی که کنترل آنها را در اختیار دارید شامل کلیه لینک هایی که خودتان ساخته اید و یا در وب سایت شخص ثالثی آنها را درج کرده اید، حذف کنید.
  • هر گونه لینک اسپم که کنترل آن را در دست ندارید، انکار و رد کنید.
  • محتوای وب سایت را بازبینی کنید تا بهینه سازی بیش از اندازه را اصلاح کنید. مطمئن شوید که کلمات کلیدی ای که در هر صفحه استفاده کرده اید با موضوع صفحه مرتبط هستند و کلمات به جا استفاده شده اند. از استفاده نا به جا، رباتیکی و تکرار بی مورد کلمات کلیدی پرهیز کنید.

به طور خلاصه، الگوریتم گوگل پنگوئن برای اصلاح یک ضعف شدید در سیستم گوگل ایجاد شد که مدیران وب سایت ها با تعداد زیادی از لینک های بی کیفیت و استفاده بیش از اندازه از کلمات کلیدی در صفحات وب سایت، گوگل را فریب می دادند. باید محتوایی که در وب سایت خود منتشر می کنید به زبان طبیعی خودتان باشد و از شیوه های کسب در آمد و لینک سازی “امن” استفاده کنید.

جدیدترین مطالب
خدمات ما
اطلاعات تماس
شماره همراه

09158983103

شماره همراه پشتیبانی فنی

09152259192

آدرس ایمیل

info@mashhadseo.com

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.