تاثیر طراحی سایت بر سئو

آنچه در این مطلب میخوانید:
تاثیر طراحی سایت بر سئو - مشهد سئو

رابطه طراحی سایت و سئو چیست؟

اگر دانش اندکی در مورد سئو دارید حتما این سئوال برای شما هم پیش آمده که آیا طراحی سایت و سئو با هم ارتباط دارد یا خیر؟ جواب این سئوال به طور قطع بله است. برای پرداختن به سئو و افزایش رتبه سایت، الگوریتم ها و نکات کوچک و بزرگ زیادی وجود دارد که توجه به همه نکات شانس و اقبال شما را در افزایش رتبه سایت تان بیشتر می کند.

گاهی اوقات در آنالیز و بررسی ایرادات سایت ها به اشکالاتی بر میخوریم که به طور مستقیم یا غیر مستقیم تاثیر طراحی سایت بر سئو را نمایان می کند و به رعایت نکردن اصول طراحی مربوط می شوند. و گاهی این ایرادات تا حدی حاد می شوند که زحمات دیگر مان را نیز هدر می دهند. ما در این نوشته از مقالات مشهد سئو 12 عامل مهم در تاثیر طراحی سایت بر سئو و رتبه بندی گوگل را توضیح دادیم. رعایت این موارد باعث می شود سایت شما در رتبه بندی گوگل رنک بهتری بگیرد.

ارتباط طراحی سایت با سئو - مشهد سئو
آیا طراحی سایت بر سئو تاثیر میگذارد؟

ارتباط طراحی سایت و سئو و فاکتور های اثر گذار

1. استفاده از کد های مناسب

طراحان سایت ها برای طراحی یک وب سایت زیبا یا از قالب های آماده مثل وردپرس یا از زبان های برنامه نویسی اختصاصی مانند: HTML و CSS و … استفاده می کنند، که در هر حالت باید طبق اصول و ضوابطی این کار انجام شود. گاهی اوقات اما طراحان، در طراحی وب سایت از کد های اضافه یا اشتباه استفاده می کنند که این موضوع سبب ایجاد خطا در سایت می شود. خطاهایی که به واسطه وجود کد های اضافه یا اشتباه در سایت به وجود می آیند در بهینه سازی سایت اختلال ایجاد می کنند و باعث می شوند روی سئو وب سایت تاثیر بگذارند.

2. موبایل فرندلی و ریسپانسیو

یکی دیگر از اصول یا الگوریتم های گوگل برای رتبه بندی سئو سایت ها، توجه به موبایل فرندلی یا ریسپانسیو بودن طراحی یک وب سایت است. این موضوع از این جهت اهمیت پیدا می کند که بیشتر سرچ های افراد در موتور های جستجو توسط موبایل انجام می شود. پس نحوه نمایش یک سایت در موبایل باید متناسب با فضا و ابعاد موبایل باشد تا کاربر احساس بهتری را تجربه نماید. عدم توجه به موبایل فرندلی یا ریسپانسیو بودن طراحی سایت باعث می شود تا کاربران به درستی از سایت شما استفاده نتوانند و این امر سبب پایین آمدن رتبه سئو خواهد شد.

موبایل فرندلی - مشهد سئو
تاثیر موبایل فرندلی و رسپانسیو بر سئو

3. توجه به UI و UX در طراحی

UI (User Interface Design) بخش ظاهری سایت است که توسط کاربران قابل مشاهده است. و مربوط به جنبه های گرافیکی سایت شامل: ظاهر هر قسمتی از سایت، رنگ بندی، قرار دادن عناصر مورد نیاز در جای مناسب آنها و… که باعث می شود کاربران احساس خوشایندی از ارتباط با سایت بگیرند.

UX (User Experience Design) عواملی که سبب می شوند تا کاربر تجربه کاربری عالی از حضور در سایت ما داشته باشد. این عوامل شامل: هدایت کاربر به مسیر مورد نظرش، مکان مناسب قراردادن سرچ باکس و عناصر دیگر و … می شوند.

این دو موضوع نیز از عوامل مهم تاثیر طراحی سایت بر سئو هستند که هنگام طراحی باید به آنها توجه کرد.

تاثیر ui و ux بر سئو - مشهد سئو
تاثیر ui و ux بر سئو

4. استفاده از تصاویر بهینه در وب سایت

برای بهینه سازی سئو سایت بر علاوه متن ها باید به تصاویر هم که یکی از عناصر طراحی سایت به شمار می روند توجه داشت. نکاتی مانند: بارگزاری تصاویر بهینه شده برای جلوگیری از کاهش سرعت لود سایت، استفاده از تگ آلت، استفاده از اسم مشخص و غیر تکراری، کپی نبودن تصاویر، مطابق بودن موضوع تصویر با محتوا و سایت و … از عواملی هستند که در استفاده از تصاویر بهینه برای افزایش رتبه سئو سایت باید به آن توجه کرد.

برای آشنایی بیشتر با موضوع سئو تصاویر به مقاله آموزش سئو تصاویر مراجعه نمایید.

5. معماری درست سایت

اگر سایت شما نرخ پرش بالایی دارد شاید یکی از دلایلش معماری اشتباه اطلاعات وب سایت شما باشد. اینکه کاربران تجربه کاربری خوبی در استفاده و پیدا کردن اطلاعات یا مطالب خود در سایت شما داشته باشند، مدت زمان بیشتری را در سایت سپری کنند و از صفحات دیگر نیز دیدن کنند به معماری درست سایت شما بستگی دارد.

نرخ پرش بالا به این معنی است که انتظارات و نیازهای کاربران در سایت شما برآورده نمی شوند. که این امر باعث از دست دادن سرنخ های بالاقوه و کاهش رتبه سئو سایت شما می شود.

شما می توانید با ایجاد ساختار مناسب در دسته بندی ها و برقراری لینک های درست، به کاربران در جستجوی بهتر کمک کنید و همچنین به ربات های گوگل اطلاع دهید که منبع خوبی برای رسیدگی به آنچه کاربران جستجو می کنند هستید.

پیشنهاد می شود مقاله معماری سایت و فاکتورهای موفقیت سئو را از دست ندهید.

6. طراحی مناسب و خوانا

یکی دیگر از موارد طراحی سایت که بر سئو تاثیر گذار است عدم خوانایی یا طراحی نا مناسب سایت است. که عدم توجه به این موضوع نیز زحمات سئو شما را برباد خواهد داد. استفاده از نوع و سایز نامناسب فونت، استفاده از رنگ های زننده در طراحی، فاصله بین خطوط یک متن، لینک های آزار دهنده که دسترسی را دشوار یا کاربر را دچار سردرگمی می کند و… مواردی هستند که کاربران تجربه خوبی از کار با سایت نخواهند داشت. رعایت اصول خوانایی یا طراحی کاربر پسند رتبه سئو را افزایش می دهد و رعایت نکردن این اصول رتبه سئو را کاهش خواهد داد.

کارشناسان مشهد سئو با در نظر گرفتن الگوریتم های جدید و بررسی کامل نکات گوگل در ارتباط طراحی سایت و سئو بهترین و بروز ترین سایت ها را در حوزه های کاری مختلف طراحی کرده و ایراداتی که در طراحی سایت و سئو تاثیر گذار هستند را شناسایی و حل می کنند.

7. استفاده بجا از پاپ آپ ها

در بعضی از وب سایت ها زمانی که کاربر به سایت وارد می شود، با یک پنجره بازشو مواجه می شود.

این کار برای کاربر آزار دهنده است و امکان دارد شما اعتبار خود را از دست دهید. چون کاربر میل به دیدن این تبلیغات ندارد و ممکن است از صفحه سایت شما خارج شود. و این موضوع یک سیگنال منفی به موتورهای جستجو ارسال کند و رتبه شما در نتایج جستجو کاهش پیدا کند.

اگر قصد استفاده از پاپ آپ در سایت خود را دارید حتما در جای مناسب و کمتر استفاده کنید و دکمه خروج برای آن قرار دهید تا کاربر در صورت عدم تمایل به راحتی بتواند آن را ببندد.

8. توجه به سایز فایل ها

فایل هایی که در طراحی سایت استفاده می شوند مانند تصاویر، ویدئو و… باید بر اساس اصول و سایز های استاندارد در سایت بارگزاری شوند. استفاده از فایل های سنگین و با حجم زیاد بر سرعت سایت تاثیر منفی می گذارند و این امر سبب نرخ پرش بالا (درصد کاربرانی که بدون مشاهده هیچ صفحه دیگری وب سایت شما را ترک می کنند)  شده و تاثیرات منفی بر سئو خواهد داشت.

 

ادامه دارد…

جدیدترین مطالب
خدمات ما
اطلاعات تماس
شماره همراه

09158983103

شماره همراه پشتیبانی فنی

09152259192

آدرس ایمیل

info@mashhadseo.com

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.