معرفی افزونه ریچ اسنیپت rich snippet

آنچه در این مطلب میخوانید:
معرفی افزونه ریچ اسنیپت rich snippet

معرفی افزونه ریچ اسنیپت؟

اگر سئوکار هستید احتمالا تا به حال عبارت rich snippet را شنیده اید. کارشناسان سئو کاملا با این مفهوم آشنا هستند. اما اگر تازه سئو را شروع کرده اید شاید این مفهوم برایتان مبهم باشد. در این مقاله خواهید خواند که ریچ اسنیپت rich snippet چیست؟ چرا برای سئو مهم است؟ و چگونه می توانید برای سایت خود از این تکنولوژی استفاده کنید؟

rich snippet چیست؟

snippet نتیجه ای است که گوگل در نتایج جستجو به کاربر نمایش می دهد. به عنوان مثال، من در گوگل به دنبال یک دستور بستنی خانگی هستم و آن را گوگل می کنم. پس از آن گوگل لیستی از نتایجی با اسنیپت های عادی و ریچ اسنیپت ها را نمایش می دهد. (به rich snippet نتایج غنی rich results هم گفته می شود.)

ریچ اسنیپت

همانطور که مشاهده می کنید، گوگل عنوان صفحه را با رنگ آبی، url و توضیحات متا را با رنگ مشکی نشان می دهد. این تصویر همان چیزی است که ما به آن snippet می گوییم. برای بهینه سازی آن در وردپرس افزونه های مختلفی وجود دارد که بهترین و محبوبترین آنها افزونه Yoast SEO است.

rich snippet یا rich results اطلاعات بیشتری از محتوای سایت را در موتورهای جستجو نمایش می دهند. مانند شکل زیر:

در این snippet تصاویری از بستنی اضافه شده و می توانید امتیاز رسپی، مدت زمان لازم برای تهیه بستنی و تعداد کالری موجود در آن را مشاهده کنید. بنابراین حاوی اطلاعات بسیار بیشتری نسبت به اسنیپت عادی است. به همین دلیل به آن نتایج غنی rich results می گویند.

انواع مختلفی از rich results بسته به سایت و محتوای صفحه سایت، وجود دارد. برخی از موضوعات مثل رسپی، به صورت carousel در نتایج غنی نمایش داده می شود.

تاثیر ریچ اسنیپت بر سئو

برخی از انواع ریچ اسنیپت عبارتند از:

  • رتبه بندی ستاره دار
  • ویدئو ها و عکس های جاسازی شده
  • اطلاعات محصولات (شامل قیمت، جنس و …)
  • آدرس ها و شماره تلفن ها
  • زمانی که برای پخت یک غذا لازم است (در دستورهای آشپزی)
  • اطلاعات مقاله
  • تاریخ، زمان و مکان یک رویداد

چرا ریچ اسنیپت برای سئو مهم است؟

اکنون که با مفهوم ریچ اسنیپت آشنا شدید، سوال این است که چرا باید از آنها استفاده کنیم؟ rich snippet ها یا نتایج غنی از اسنیپت های معمولی که در موتورهای جستجو نمایش داده می شوند، متمایز هستند. چرا که اطلاعات بسیار بیشتری از محتوای سایت را در اختیار کاربران می گذارد. نتایج غنی برای افزایش میزان دیده شدن سایت و  افزایش نرخ کلیک بسیار موثر است. چرا که کاربران ترجیح می دهند در نتایج گوگل روی سایتی کلیک کنند که اطلاعات بیشتری از آن دریافت کرده اند. بنابراین پس از مدتی که نرخ کلیک افزایش پیدا کند، گوگل متوجه می شود که سایت شما مورد توجه کاربران قرار گرفته، در نتیجه رتبه سایت را بهبود می دهد.

چگونه rich snippetها را به سایت خود اضافه کنیم؟

اگر structured data یا داده های ساختار یافته را به وب سایت خود اضافه کنید، گوگل می تواند نتایج غنی یا rich snippetها را در نتایج نشان دهد. structured data قطعه کدی است که در فرمت خاصی نوشته می شود و فقط توسط موتورهای جستجو قابل خواندن است. موتورهای جستجو این قطعه کد را می خوانند و آن را در نتایج غنی سایت، در موتورهای جستجو نمایش می دهند.

افزونه های مناسب برای نمایش ریچ اسنیپت در وردپرس:

افزونه های زیادی برای نمایش rich snippet وجود دارد. اما یکی از بهترین و کاملترین افزونه ها برای نمایش ریچ اسنیپت در وردپرس، افزونه Schema & Structured Data for WP & AMP است که رایگان است و امکانات کاملی دارد.

جدیدترین مطالب
خدمات ما
اطلاعات تماس
شماره همراه

09158983103

شماره همراه پشتیبانی فنی

09152259192

آدرس ایمیل

info@mashhadseo.com

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.