تگ heading چیست؟ | آموزش استفاده درست از تگ های هدینگ در سایت

آنچه در این مطلب میخوانید:
تگ های هدینگ چیست؟ - مشهد سئو

هدینگ (heading tag) چیست؟ بررسی تگ های مهم

استفاده از تگ هدینگ در تولید محتوای وب سایت یکی از کار های مهم است. که در نوشتن یک محتوای جذاب و بهینه کمک می کند تا کاربران و موتورهای جستجو درک بهتری از متن داشته باشند. به عنوان مثال، تگ ها به عنوان تابلوهای راهنما برای خوانندگان عمل می کنند و برای درک بهتر مطلب یا خواندن محتوا کمک می کنند.

تگ های هدینگ همچنین مشخص می کنند که کدام بخش از محتوای شما مهم است و ارتباط آنها را با یکدیگر مشخص می کنند. تگ ها در وردپرس شامل h1, h2, h3, h4, h5, h6 هستند که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند.

در ادامه، نکاتی در مورد نحوه استفاده درست از تگ هدینگ و تاثیر آن بر خوانایی محتوا ارائه می دهیم.

چرا باید از تگ های هدینگ استفاده کنیم?

تگ های هدینگ علائمی هستند که به خوانندگان کمک می کنند تا بخش های یک مقاله را از هم تفکیک کنند و مشخص شود یک پاراگراف در مورد چه موضوعی می باشد. پس هدف استفاده از تگ ها آسان کردن متن برای خواندن و درک آن و جلوگیری از ارائه یک متن طولانی و گنگ می باشد.

استفاده از تگ های هدینگ برای بهبود دسترسی

از heading برای دسترسی بهتر نیز استفاده می شوند. بر علاوه تقسیم بندی کل محتوا به بخش های مجزا که هر بخش بیانگر یک موضوع می باشد، همچنین با استفاده از گزینه ایجاد فهرست در ابتدای مقاله، میانبرهایی را برای پرش از یک عنوان به تگ های هدینگ دیگر ارائه می‌کنند، تا خواننده به راحتی به بخش های مختلف مقاله دسترسی داشته باشد. این نکته را هم فراموش نکنید اگر دسترسی و خوانایی مقاله شما خوب باشد بر روی رتبه سئو هم تاثیر گذار خواهد بود.

در کل استفاده از تگ هدینگ دارای چند مزیت می باشد.

1. کمک به ربات های گوگل در بررسی بهتر محتوای وب سایت. زمانی که ربات های گوگل در سایت می خزند اگر شما از کلمات کلیدی مورد نظر در تگ های مناسب استفاده کرده باشید در بهبود سئو تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

2. کاربران سایت شما هنگام مطالعه دچار خستگی نمی شوند و محتوای شما از حالت یکنواختی خارج شده و خواننده می تواند در ک بهتری از محتوا بدست آورد.

3. با استفاده از تیتر ها متن شما دسته بندی شده و هر موضوع به صورت مشخص و واضح در کل متن قرار می گیرد

استفاده از تگ هدینگ برای بهبود سئو

به طور کلی استفاده از تگ هدینگ مستقیما بر SEO شما تأثیر نمی گذارد. با این حال، به طور غیر مستقیم مزایایی وجود دارد. استفاده از تگ های هدینگ کیفیت محتوای شما را افزایش می دهد و خواندن آن را آسان تر می کند.

اگر بازدیدکنندگان نتوانند به سرعت چیزی را که به دنبال آن هستند بیابند، احتمالا سایت شما را ترک خواهند کرد و به دنبال پاسخ دیگری برای سؤال خود خواهند بود. به همین دلیل است که ساختار متن و استفاده از عنوان نیز بر سئو تأثیر می گذارد.

موتورهای جستجو کاربرانی را که از سایت شما جهش می کنند را ثبت می کنند. وقتی صفحه شما نرخ پرش بالایی دارد، موتورهای جستجو به این نتیجه می رسند که صفحه شما برای کاربران  جذاب نیست. در نتیجه، ممکن است رتبه های پایین تری در نتایج دریافت کنید.

شما باید با نوشتن عناوین جذاب در heading، نظر خوانندگان را جلب کنید. اگر عناوین شما به کاربران اطلاع دهند که مقاله شما در مورد چیست، و حضور کاربر در صفحه شما بیشتر باشد، به گوگل کمک می کنند تا محتوای شما را بیشتر بررسی کنند تا رتبه سایت شما افزایش پیدا کند.

محدودیت استفاده از تگ هدینگ

بر اساس تجربه و نکاتی که در این زمینه وجود دارد استفاده بیشتر از یک بار از تگ H1 برای سئو مناسب نیست و تاثیر خوبی ندارد، اما استفاده از تگ هد H2 تا H6 محدودیتی ندارد، باز هم برای نوشتن یک محتوای درست و اصولی بهتر است از تگ های مختلف و به اندازه استفاده کرد تا محتوا یک ساختار دست و منظم را به خود بگیرد.

نحوه استفاده موثر از تگ هد

بهترین راه برای استفاده از تگ های هدینگ چیست؟

دو توصیه مهم که باید توجه داشته باشید: اولا تگ هدینگ خود را به خوبی در جای مناسب آن انتخاب و استفاده کنید. دوما حتما در آنها از عبارت کلیدی محتوای خود استفاده کنید.

ابزارهایی مثل Yoast SEO و rank math در هر دو مورد به شما کمک کند. و با تجزیه و تحلیل سئو، بررسی می کند که آیا از عبارت کلیدی خود استفاده کرده اید یا خیر.

استفاده از تگ هدینگ در ساختار یک متن

در وردپرس سطوح متفاوتی از تگ های هدینگ را در ویرایشگر متن می‌بینید، از هدینگ 1 تا هدینگ 6. که در اندازه های مختلف هستند. حرکت از بزرگترین به کوچکترین در پشت صحنه، یعنی در زبان برنامه نویسی اینها به تگ های عنوان HTML تبدیل می شوند. از <h1> تا <h6>.

چگونه تگ هدینگ خود را ساختار دهید

استفاده از تگ هد H1 در هر صفحه دارای محدودیت است. یعنی در یک صفحه فقط یک بار می توانید از آن استفاده نمایید. تگ H1 باید نام/عنوان صفحه یا پست باشد. به عنوان مثال، در صفحه دسته بندی، H1 شما نام آن دسته است. یا در صفحه محصول باید نام محصول و در مقالات، H1 همان عنوان مقاله است.

و در ادامه محتوای خود می توانید از زیرعنوان های H2 و H3 و… برای معرفی بخش های مختلف استفاده کنید. مانند بخش “ چگونه تگ های هدینگ خود را ساختار دهید” که در حال حاضر در حال خواندن آن هستید و در “ساختار عناوین شما”  با تگ H3 قرار دارد.

ابزارهای آنالیز سئو چطور در توزیع هدینگ ها کمک می کنند?

ابزارهای آنالیز سئو مثل Yoast SEO و rank math تگ ها را بررسی و ارزیابی می کنند که آیا از انواع تگ های فرعی کافی در متن خود استفاده کرده اید یا خیر. بیشتر متون با بیش از 300 کلمه نیاز به عنوان فرعی دارند تا به خوانندگان کمک کند متن را بهتر درک کنند.

پس اگر متن شما بیش از 300 کلمه باشد و هیچ تگ یا عنوان فرعی نداشته باشد، این ابزارها به شما اطلاع می دهد. همچنین مشخص می کند که اگر قسمتی از متن، بیش از حد طولانی باشد. یعنی بیش از 300 کلمه، پیشنهاد می‌کند برای بهبود خوانایی آن قسمت از متن، حتما تگ یا زیرعنوان اضافه کنید.

توصیه می کنیم بالای هر پاراگراف طولانی، یا بالای گروهی از پاراگراف ها که یک واحد موضوعی را تشکیل می دهند، عنوانی قرار دهید، و برای آن عنوان یک تگ هدینگ فعال کنید.

نحوه اضافه کردن تگ های هدینگ در وردپرس

ساده ترین راه برای اضافه کردن تگ ها از طریق ویرایشگر است. اگر از ویرایشگر بلوک جدید استفاده می‌کنید، می‌توانید روی دکمه + کلیک کرده و تیتر را انتخاب کنید. سپس می‌توانید تگ (H2، H3 و غیره) را که می‌خواهید اضافه کنید، انتخاب کنید.

استفاده از تگ های هدینگ
نحوه استفاده از تگ های هدینگ در ویرایشگر بلوک

اگر هنوز از ویرایشگر کلاسیک در وردپرس استفاده می کنید، این کار نیز آسان است. اطمینان حاصل کنید که در برگه دیداری ویرایشگر هستید سپس “تیتر 2” یا تگ مورد نظر دیگری را از منوی کشویی انتخاب کنید.

نحوه استفاده از تگ های هدینگ
انواع تگ های هدینگ h1, h2, h3, h4 …

استفاده از کلمات کلیدی در تگ هد فرعی

تگ های تیتر این فرصت را برای شما می دهند تا برای واضح شدن محتوای خود از کلمات کلیدی اصلی و هم خانواده به صورت برجسته استفاده نمایید. با افزودن کلمات کلیدی در یک تگ هد فرعی تاکید و تمرکز خود بر اهمیت آن عنوان را بیان می کنید و بهتر می توانید نوشته خود را رتبه بندی نمایید.

استفاده از ابزارهای آنالیز سئو برای استفاده از کلمات کلیدی در تگ هد

ابزارهایی مانند yoast seo و rank math که برای آنالیز سئو مورد استفاده قرار می گیرند راهنمای خوبی برای استفاده از کلمات کلیدی در محتوا می باشند. این ابزار ها با بررسی کل محتوا مشخص می کند از کالمات کلیدی در محتوا چقدر استفاده کردید و آیا در تگ ها و زیر عنوان ها نیز استفاده شده یا خیر. توجه به این راهنمایی ها و رفع ایرادات در افزایش رتبه سئو کمک می کند.

جدیدترین مطالب
خدمات ما
اطلاعات تماس
شماره همراه

09158983103

شماره همراه پشتیبانی فنی

09152259192

آدرس ایمیل

info@mashhadseo.com

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.