راهنمای رفع پنالتی شدن وب سایت

آنچه در این مطلب میخوانید:
راهنمای رفع پنالتی شدن وب سایت

راهنمای تشخیص و رفع پنالتی سایت

گوگل وب سایت هایی که راهنمای وب مستران را نقض می کنند را به صورت دستی جریمه می کند یا به حالت پنالتی در می آورد و این حق را برای خود محفوظ داشته است. دلایل خاص و محدوده جریمه های دستی (manual penalties) می تواند بسیار متنوع و متعدد باشد، و تاثیر واقعی آن می تواند برای حضور وب سایت در نتایج جستجوی ارگانیک گوگل بسیار فاجعه آمیز و قابل توجه باشد.

این راهنما –که توسط عضو تیم ارشد سابق Search Quality گوگل و مشاور سئو – SEO – به طور مرتب به روز رسانی شده، توصیف می کند که چه نوع جریمه هایی در حال حاضر وجود دارد، پیام های گوگل را به طور واضح و شفاف بیان می کند و توضیح می دهد که چگونه جریمه دستی گوگل را حذف کنیم.

درباره پنالتی (جریمه) های دستی و این راهنما:

از سال ۲۰۱۲، گوگل تلاش کرده است با وب مستران از طریق Search Console گوگل که قبلا با عنوان ابزارهای وبمستر گوگل شناخته می شد، ارتباط برقرا کند. تا بتواند در مورد مسائل وب سایت ها که تاثیر منفی روی ظاهر شدن وب سایت در نتایج جستجوی ارگانیک گوگل برای جستجوهای کاربران دارد را به وبمستران اطلاع دهد.

این راهنما بر روی این موضوع که شما چگونه اعلانهای گوگل را تفسیر و پاسخ دهید (که گوگل آنها را صراحتا warning می نامد)، تمرکز کرده است. البته بسیاری از این اعلانها مربوط به نقض راهنمای گوگل وبمستر است – همانند تکنیک های کلاه سیاه که توسط تیم Search Quality گوگل مشخص شده است، به طور فاحش استفاده از این تکنیک ها تحریم شده اند.

اما این اعلانها منحصرا درباره به کارگیری تکنیک های کلاه سیاه نیستند. همچنین تعدادی هشدار توسط گوگل اعلام شده است که در مورد مسائل مربوط به عدم توجه به امنیت سایت می باشد – مسائلی همانند دریافت اسپم یا هک شدن وب سایت از طریق هاست که صاحب وب سایت در این مورد غفلت کرده است – و یا موفق به اجرای صحیح ساختار داده اجزای وب سایت نشده است.

گوگل همچنین توجه وبمستران را به شناسایی مسائل فنی معطوف کرده است. در حالی که این مسائل موجب نقض دستورالعمل گوگل نمی شود اما چون تاثیر واضحی بر روی نمایش جستجوی ارگانیک گوگل دارد و ممکن است موجب حذف از نتایج شود، گوگل به وب مستران این موارد را هشدار می دهد. گفته شده است هر بخش از اطلاعات که توسط سرچ کنسول گوگل هایلایت شده است باید مهم باشد و به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

راهنمای رفع پنالتی شدن وب سایت

راهنمای رفع پنالتی شدن وب سایت

نقض دستورالعمل on-page و اطلاعیه های مرتبط با آن:

این مجموعه تخلفات و اطلاعیه ها مربوط به مشکلاتی است که در وب سایت ایجاد شده است و مستقیما تحت کنترل مالک سایت می باشد:

نقض دستورالعمل off-page و اطلاعیه های مرتبط با آن:

در حالیکه مالک سایت از نظر تئوری قادر به کنترل لینک هایی که به سایتش داده شده است نباشد، روش های کلاه سیاه مثل خرید لینک یا اسپم از سایت های دیگر از جمله مسائلی است که گوگل آن را به عنوان تخلف off-page شناسایی می کند.

  • لینک های ورودی غیر معمول

درخواست های تجدید نظر و اطلاعیه های مرتبط با آن:

اگر جریمه دستی دریافت کرده اید و تلاش های خوبی کرده اید تا این مسائل را برطرف کنید، می توانید درخواستی برای گوگل ارسال کنید تا وب سایت شما را بازبینی کند و سایت شما از حالت پنالتی خارج شود (مجازات شما لغو شود).

هر زمان که شما یک اطلاعیه اقدام جریمه دستی دریافت می کنید، باید کلیه مراحلی را که باید برای برطرف کردن مشکل انجام دهید را مشخص کنید، این مراحل بسته به نوع مجازاتی که صادر شده است متفاوت خواهد بود. زمانی که همه شرایط مورد نیاز گوگل را رعایت کردید، مرحله نهایی باید بر روی دکمه “درخواست بازبینی” کلیک کنید تا گوگل پروسه بازبینی را شروع کند.

به عنوان بخشی از فرایند درخواست تجدید نظر، ممکن است نیاز باشد تا اسناد و مدارکی مبنی بر اینکه تمامی مراحل خواسته شده را انجام داده اید و قوانین وبمستر گوگل را رعایت کرده اید، برای تیم گوگل ارسال کنید. این کار کمک می کند پرونده ای بسازید که چرا گوگل باید شما را از حالت جریمه خارج کند.

زمانی که همه مسائل مربوط به وب سایتتان را رفع کردید و یک درخواست بازبینی برای گوگل ارسال کردید، ممکن است لیستی از اطلاعیه ها را در سرچ کنسول گوگل دریافت کنید:

  • اخطار به رزورسانی فایل را رد کنید
  • درخواست بازبینی دریافت شده
  • درخواست بازبینی رد شده
  • درخواست بازبینی در حال انجام است
  • درخواست بازبینی تایید شده

در مقاله های بعدی هر کدام از جریمه های دستی را به طور کامل توضیح خواهم داد تا اگر وب سایت شما به چنین مشکلی برخورد بتوانید آن را به راحتی برطرف کنید.

جدیدترین مطالب
خدمات ما
اطلاعات تماس
شماره همراه

09158983103

شماره همراه پشتیبانی فنی

09152259192

آدرس ایمیل

info@mashhadseo.com

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.