0 تا 100 آموزش رنک مث (Rank Math) + آموزش تصویری

آنچه در این مطلب میخوانید:
افزونه رنک مث

آموزش افزونه رنک مث (Rank math)

در مقاله ضروری ترین افزونه های سئو وردپرس درباره ی ویژگی ها و مزیت رنک مث صحبت کرده ایم؛ حالا قصد داریم بگوییم که چگونه می توان از آن برای بهبود و تجزیه و تحلیل سئو و خوانایی صفحات سایت مان ازآن استفاده کنیم.

در این مقاله سعی داریم با مهم ترین بخش های رنک مث صحبت کنیم و به شما بگوییم چگونه میتوانید از افزونه رنگ مث در بهبود محتوایی و خوانایی صفحه تان استفاده کنید.

افزونه رنک مث

 1. استفاده از رنک مث در سئوی نوشته ها

بدون شک در سئو، تولید محتوای بهینه یکی از نکات بسیار حائز اهمیت است که نادیده گرفتن آن می تواند بسیار ضررآفرین باشد، به همین خاطر تولید کنندگان محتوا سعی دارند، محتوای خود را با پلاگین هایی مانند رنک مث به صورت خیلی جزئی مورد بررسی قرار دهند .
برای استفاده از رنک مث باید وارد بخش نوشته ها و افزودن نوشته های جدید ها شوید:

0 تا 100 آموزش رنک مث (Rank Math) + آموزش تصویری

پس از ورود به بخش نوشته ها ، روی گزینه ای که در تصویر زیر میبینید (Rank math) کلیک کنید تا منوی مربوطه به تنظیمات رنک مث برای شما اجرا شود.

0 تا 100 آموزش رنک مث (Rank Math) + آموزش تصویری

حالا برای شروع کار عملی با رنک مث ابتدا لازم است برای محتوای خود، عنوانی را انتخاب کنیم، میدانید که لانگ تیل ها در ابتدا برای بهینه سازی و کسب رتبه گزینه های بهتری هستند. به همین ترتیب ما هم از همین شیوه استفاده می کنیم که البته این نکته بسیار مهم است که بدانیم استفاده نکردن  از کلمات کلیدی در عنوان بسیار نمره رنک مث مارا کاهش میدهد . پس توصیه میشود که حتما از کلمات کلیدی در عنوان محتوای خود استفاده کنید.

0 تا 100 آموزش رنک مث (Rank Math) + آموزش تصویری

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید، یک عبارت به عنوان تیتر مطلب مشخص شد و در ادامه توضیح خواهیم داد که چگونه کلمات کلیدی خود را در مقاله اضافه میکنیم.

2. انتخاب کلمات کلیدی در رنک مث

این یکی از مهم ترین اقدامات شما در هنگام کارکردن با رنک مث است. باید این مورد را دقت تمام انجام دهید، چرا که با انتخاب یک کلمه کلیدی اشتباه شما تمام زحمت تان را به باد داده اید؛ باید قبل از نوشتن محتوا، کلمات کلیدی خود را بدانید و راستای آن شروع به تولید محتوا کنید.

دقت داشته باشید در زمان شروع تولید محتوا کلمات کلیدی مورد نظر تان را در گوگل سرچ کنید و ببینید که آیا محتوایی که شما می خواهید تولید کنید خواننده ای نیز دارد، برای این کار می توانید از ابزار هایی مانند گوگل ترندز، گوگل کیورد و … بروید . البته انتهای صحفات جستجو شده نیز خالی از لطف نیست چرا از آن هم می توانید اطلاعات جامعی را بدست بیاورید.

البته این نکته نیز بسیار با اهمیت است که بدانید همیشه کلمات کلیدی که بسیار سرچ میشود چاره کار شما برای دیده شدن نیست، چرا که باید حواستان به رقبا نیز باشد که توانسته اند رتبه های بالایی را در کلمه کلیدی مورد نظر شما بدست آورده اند…

برای انتخاب کلمات کلیدی کافی ست با مراحل زیر پیش بروید.

0 تا 100 آموزش رنک مث (Rank Math) + آموزش تصویری

3. سنجش محتوای پایه در افزونه رنک مث

بخش بعدی نیز بسیار با اهمیت است، حالا دیگر باید سعی کنید با توجه به آیتم های رنک مث، کیفیت محتوای تان را بهبود بدهید ( این کار بسیار خوشایند است ) تا جایی که بتوانید تیک های سبز بیشتری را از رنک مث دریافت کنید ( البته رنک مث خیلی سخت گیر نیست )

0 تا 100 آموزش رنک مث (Rank Math) + آموزش تصویری

4. ویرایشگر اسنیپت در رنک مث

ویرایشگر اسنیپت که در آن ما بعضی از آیتم های مهم محتوای خود را مثل توضیحات متا و پیوند یکتا (URL) مشخص می کنیم شرح کامل و دقیق که قرار است زیر عناوین جستجوی گوگل به نمایش در می آید . همانطور که در تصویر زیر ملاحضه می کنید قادر هستید که این توضیحات را سفارشی سازی کنید در غیر این صورت رنک مث به صورت اتومات خود خط اول محتوا را در این قسمت قرار می دهد .

ویرایشگر اسنیپت از این جهت بسیار با اهمیت است که شما با کلمات و جملاتی که بکار میبرید، می توانید کاربران را به گونه ای ترغیب کنید که در بین سایر سایت ها، شما انتخاب اول آنها باشید روی لینک شما کلیک کنند. در نتیجه استفاده از تیتر ها و عناوین جذاب و شک برانگیز بسیار توصیه می شود.

این نکته بسیار با اهمیت است که کلمه کلیدی اصلی را همانند تصویر زیر در عنوان قرار دهید . البته از اهمیت توضیحات غافل نشوید چرا که بسیار با اهمیت است و اگر نتوانید توضیح خوبی برای محتوای تان انتخاب کنید، قطعا طیف بسیاری از کاربران را از دست می دهید.

0 تا 100 آموزش رنک مث (Rank Math) + آموزش تصویری
ویرایشگر اسنیپت

5. انتخاب محتوای پایه در افزونه رنک مث

مفهوم این عبارت به این معناست که این محتوا یکی ازاصلی ترین مطالب وب سایت ماست که باید به آن لینک داده شود و بسیار برای گوگل نیز با اهمیت است .

وقتی که تیک محتوای پایه را می زنید باید دقت داشته باشید که آیا آن محتوا آن قدر اهمیت دارد که بخواهید آنرا محتوای پایه قرار بدهید. چرا که ما نمی توانیم تمام محتوا های تولید شده خود را محتوای پایه قرار دهیم و باید با توجه به برنامه ریزی های انجام شده چند صحفه خاص را محتوای پایه قرار دهیم.  

0 تا 100 آموزش رنک مث (Rank Math) + آموزش تصویری

6. خوانایی عنوان در رنک مث

یکی دیگراز بخش های مهم تنظیمات رنک مث خوانایی عنوان محتوای شماست. در این مرححله از خواسته شده است که از کلمه کلیدی در ابتدای عنوان سئو استفاده کنید البته که ما این کار در مراحل قبلی انجام داده ایم . این کارنیز با ترغیب کاربر ارتباط مستقیم دارد و باعث میشود که با استفاده از عنوان کاربران بیشتری را به سوی خودت تان جذب کنید.
مورد دوم این است که از شما میخواهد از شماره در تیترخود استفاده کنید چرا که مردم معمولا از مقایسه های آماری و عددی استقبال می کنند.

0 تا 100 آموزش رنک مث (Rank Math) + آموزش تصویری

7. تنظیم خوانایی محتوا در رنک مث

در این مرحله نیز شما باید بتوانید نظر جناب رنک مث را جلب کنید و بسته به آیتم هایی که از شما خواسته ، محتوای تان تغییر و یا بهبود دهید . برای این منظور کافی است در صورت بلند بودن یکی از پاراگراف هایتان آن را کوتاه تر کنید یا آنکه به محتوای تان محتوای تصویری نیز اضافه کنید.

0 تا 100 آموزش رنک مث (Rank Math) + آموزش تصویری
جدیدترین مطالب
خدمات ما
اطلاعات تماس
شماره همراه

09158983103

شماره همراه پشتیبانی فنی

09152259192

آدرس ایمیل

info@mashhadseo.com

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.