سئو کار کیست؟ | درآمد و حقوق سئو کار در داخل و خارج

آنچه در این مطلب میخوانید:
سئو کار کیست - مشهد سئو

سئوکار کیست؟ حقوق سئو کار چقدر است؟

سئو کار: ضامن موفقیت سایت

سئو همان اقدامی است که سایت اینترنتی را به موفقیت میرساند و این یعنی عملا داشتن یک سایت اینترنتی بدون اجرای سئو بی فایده است. اگر میبینید که امروزه سایت دیجی کالا تا این اندازه مشهور شده بدانید که بخش عظیمی از موفقیت آن به خاطر سئو کاران حرفه‌ای است که مدام روی این سایت کار میکنند.

سئو کار و متخصص سئو - مشهد سئو

در واقع اگر این سایت توسط سئوکاران بهینه نمیشد امروزه کسی دیجی کالا را نمی‌شناخت. اگر شما به تازگی با صنعت سئو آشنا شده‌اید و کنجکاو هستید بدانید که سئو کار کیست، چقدر درآمد دارد و چگونه سئوکار میتواند یک سایت را به موفقیت برساند پیشنهاد میکنیم این مقاله را به هیچ عنوان از دست ندهید. ما نقشه راه متخصص سئو را شرح داده‌ایم و این مقاله به شما کمک میکند تا مسیر خود را در صنعت سئو مشخص نمائید.

متخصص سئو کیست - مشهد سئو

سئو کار یا متخصص سئو کیست؟

سئو کار یا متخصص سئو کسی است که میتواند یک سایت اینترنتی را با آنالیز، تحلیل و یک سری اقدامات به گونه‌ای بهینه سازی کند که آن سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و … رتبه بسیار خوبی کسب کند. پس اگر آن سایت فروشگاهی باشد سئوکار با بهینه سازی، فروش آن را نیز افزایش میدهد. لازمه اینکه شما به یک سئوکار خوب تبدیل شوید به صورت خلاصه داشتن تخصص در سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال میباشد. البته توجه داشته باشید که یک متخصص سئو تنها به همین موضوعات کفایت نمیکند و مهارت‌های خود را در زمینه دیجیتال مارکتینگ، تبلیغ نویسی و … نیز افزایش میدهد.

در حال حاضر هیچ مدرک تحصیلی و دانشگاهی وجود ندارد که مستقیما به سئو مربوط شود. پس اگر شما میخواهید به یک سئو کار حرفه ای تبدیل شوید باید تمامی دانش و مهارت‌های خود را از طریق مطالعه، آزمون و خطا، کسب تجربه از دیگر سئوکاران و … به دست بیاورید. اگر میخواهید به یک سئوکار حرفه ای تبدیل شوید باید بدانید که با بازاریابی و یک تجارت بزرگ سر و کار دارید؛ بسیاری از سایت های بزرگ که امروزه آنها را میشناسید با سئو کردن سایت خود به اینجا رسیده اند.

چگونه سئو کار شویم؟

چگونه متخصص سئو شویم؟ - مشهد سئو

برای اینکه به یک سئو کار خوب و متخصص سئو تبدیل شوید باید دانش و مهارت های خود را در زمینه‌های مختلفی که در ادامه میگوییم ارتقا دهید. داشتن مجموعه این دانش ها و مهارت ها شما را به یک متخصص سئو تبدیل میکند. به طور کل یک سئوکار خوب در سئو داخلی (On Page SEO)، سئو خارجی (Off Page SEO)، سئو تکنیکال (Technical SEO) متخصص است و مهارت او در طراحی سایت، بازاریابی دیجیتال، تبلیغ نویسی نیز در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد. یک متخصص سئو هر روز اخبار سئو را چک میکند و سایت هایی که در دست دارد را مطابق با آنها بهینه سازی میکند و البته تمامی فاکتورهای سئو را میشناسد.

1- مهارت در سئو داخلی

سئو کار خوب به سئو داخلی مسلط است. سئو داخلی شامل مجموعه اقداماتی است که شما به عنوان یک سئوکار، درون سایتی که در دست دارید انجام میدهید. برخی از مهارت‌هایی که به عنوان یک متخصص سئو باید در سئو داخلی داشته باشید شامل موارد زیر میشود:

  • تولید محتوای سئو شده با رعایت اصول تبلیغ نویسی
  • لینک سازی بین صفحات مختلف سایت
  • تحقیق کلمات کلیدی و استفاده از آنها در سایت
  • و …

2- مهارت در سئو خارجی

همانقدر که سئو داخلی مهم است سئو خارجی نیز اهمیت دارد. سئو کار برتر کسی است که با تلفیق تمامی این موارد سایت را به نتیجه بسیار خوبی میرساند. برای اینکه در سئو خارجی نیز به یک متخصص تبدیل شوید باید مهارت‌هایی داشته باشید که در ادامه آورده شده است:

  • آنالیز و تحلیل رقبا
  • ساخت بکلینک و رپورتاژ نویسی
  • بی تاثیر کردن لینک‌های مخرب
  • و …

3- مهارت در سئو تکنیکال

میتوان گفت سئو تکنیکال نیز بخشی از همان سئو داخلی میباشد اما به دلیل اهمیت زیاد آن را همیشه جداگانه عنوان میکنند. متخصص سئو باید از لحاظ فنی سایت را به گونه‌ای بهینه کند که هم مورد پسند کاربران و هم مورد پسند ربات های موتور جستجو باشد. در ادامه مهارت‌هایی که سئو کار برای سئو تکنیکال باید کسب کند آورده شده است:

  • بهینه سازی سرعت لود سایت
  • بهینه سازی تصاویر و ویدئوها
  • بهینه سازی کدهای استفاده شده در سایت
  • و …

حقوق سئو کار در داخل و خارج چقدر است؟

اگر به یک متخصص و سئو کار حرفه ای تبدیل شوید درآمد بالا برای شما بدیهی خواهد بود چراکه در ایران تعداد سئوکاران حرفه‌ای زیاد نیست. از طرفی دیگر یک سئوکار علاوه بر پروژه‌های سئویی که میگیرد میتواند سایت خودش را نیز داشته باشد و از آن طریق هم کسب درآمد کند. مثلا شما به عنوان متخصص سئو میتوانید یک سایت در زمینه فروش لوازم خانگی داشته باشید و محصولات خود را به راحتی با مهارتی که دارید بفروشید. حالا با این حساب به نظر شما حقوق سئو کار در داخل و خارج از کشور چقدر است؟

در ایران یک کارمند سئو حرفه‌ای حداقل 10 میلیون در ماه درآمد دارد اما این میزان با توجه به تخصص او میتواند افزایش یا کاهش پیدا کند و مقداری که گفته شد به طور میانگین میباشد. همچنین آمارها نشان میدهند که یک متخصص سئو با تجربه در ایالات متحده به طور میانگین 65 هزار دلار در هر ماه درآمد دارد. نکته‌ای که میتواند برای شما بسیار جذاب باشد این است یک سئو کار حرفه ای میتواند پروژه های بین المللی نیز قبول کند و درآمد دلاری داشته باشد.

ادامه دارد…

سجاد حق جو
سجاد حق جو
من متخصص سئو ، فعال حوزه دیجیتال مارکتینگ و کارشناس نرم افزار هستم؛ مقالاتم رو با تکیه بر مطالب به روز سئو ، منابع معتبر و تجربه شخصی خودم می‌نویسم.
جدیدترین مطالب
خدمات ما
اطلاعات تماس
شماره همراه

09158983103

شماره همراه پشتیبانی فنی

09152259192

آدرس ایمیل

info@mashhadseo.com

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.