فاکتورهای مهم سئو

آنچه در این مطلب میخوانید:
فاکتورهای مهم سئو

مهم ترین فاکتورهای مهم سئو

فصل اول: انواع عوامل موفقیت در موتورهای جستجو

سه گروه اصلی که توسط جدول تناوبی مشهد سئو، فاکتورهای موفقیت سئو را پوشش می دهند عبارتند از:

  • سئو OnPage
  • سئو OffPage
  • و نقض قوانین و تخلفات

در داخل هر گروه، زیر گروه هایی وجود دارد که در فصل های دیگر این راهنمای سئو توضیح داده خواهند شد. در هر زیر گروه یک یا چند فاکتور منحصر به فرد برای سئو با وزن یا اهمیت به خصوص وجود دارد.

فاکتورهای مهم سئو 1

همانطور که در چارت بالا می بینید، هر عنصر جدول با یک سرواژه دو حرفی نمایش داده شده که نمادی برای هر یک از عناصر جدول تناوبی سئو است.

در جدول تناوبی سئو، برای هر عنصر جدول اولین حرف نشان دهنده گروهی است که این عنصر در آن قرار دارد و دومین حرف مشخصه خود عنصر است. به عنوان مثال Cq از ابتدای دو کلمه Content و Quality تشکیل شده است.

فاکتورهای سئو-SEO به صورت ترکیبی کار می کنند:

هیچ کدام از فاکتورهای سئو به تنهایی رتبه بندی در موتورهای جستجو را تضمین نمی کنند. اگرصفحه ای دارای محتوای کم کیفیت باشد، داشتن عنوان HTML عالی کمکی نخواهد کرد. و یا اینکه داشتن لینک های ورودی زیاد هیچ کمکی به بهبود رتبه وب سایت نخواهد کرد، اگر کیفیت مطالب پایین باشد. داشتن چندین فاکتور مثبت می تواند شانس موفقیت را افزایش دهد. در عین حال وجود فاکتورهای منفی می تواند این احتمال را بدتر کند.

فاکتورهای موفقیت سئو OnPage:

فاکتورهای رتبه بندی جستجوی OnPage، عواملی هستند که مستقیما به مطلبی که منتشر کرده اید بستگی دارند و می توانید آنها را در داخل صفحه منتشر شده پیدا کنید. چه نوع محتوایی را منتشر می کنید؟ آیا فاکتورهای مهم HTML را برای کمک به تشخیص موتورهای جستجو برای شناسایی مطلبتان، رعایت کرده اید؟ آیا معماری سایتتان به موتورهای جستجو کمک می کند یا مانع از تشخیص می شود؟

فاکتورهای موفقیت سئو OffPage:

فاکتورهای رتبه بندی سئو OffPage آنهایی هستند که مدیر وب سایت، مستقیما بر روی آنها کنترلی ندارد. موتورهای جستجو از فاکتورهای OffPage استفاده می کنند چرا که یاد گرفته اند که تکیه کردن به سیگنال های کنترلی مدیر وب سایت، به تنهایی همیشه بهترین نتایج و بازدهی را ندارد. به عنوان مثال، برخی وب سایت ها میخواهند با استفاده از سئوی کلاه سیاه، خودشان را بیشتر و بزرگتر از آنچه که در واقعیت هستند معرفی کنند.

با وجود میلیاردها صفحه وب و رتبه بندی آنها، در نظر گرفتن سئوی OnPage به تنهایی کافی نیست. سیگنال های بیشتری برای نمایش بهترین صفحات بر روی یک کلمه کلیدی، مورد نیاز است.

نقض قوانین سئو و جریمه ها و مجازات های گوگل در رتبه بندی:

اشتباه نکنید. موتورهای جستجو می خواهند مدیران وب سایتها، قوانین سئو را اجرا کنند چرا که اجرای این قوانین می تواند به بهبود رتبه بندی در نتایج جستجو کمک کند. موتورهای جستجو این کمک را در قالب راهنمای وبمستران، مطالب و ویدئوهای منتشر شده در وبلاگ هایشان ارائه کرده اند تا مدیران وب سایت را به اجرای تکنیک های ویژه سئو تشویق کنند.

با این حال تکنیک هایی وجود دارند مثل اسپم ها و یا سئوی کلاه سیاه که نقض قوانین سئو است و می تواند باعث شود برخی صفحات وب سایت از طرف گوگل در رتبه بندی جریمه شوند و یا بدتر از آن، اینکه به طور کلی از نتایج موتورهای جستجو حذف شوند.

نقض قوانین به طور کلی تاکتیک هایی هستند که به معنای فریب دادن موتورهای جستجو و دستکاری کردن وب سایت است به طوری که موتورهای جستجو نتوانند واقعیت مطالب وب سایت را درک کنند.

وزن (اهمیت) فاکتورهای رتبه بندی جستجو:

تمامی فاکتورهای جدول تناوبی سئو، در مقیاس ۱ تا ۳ نشان داده شده اند، که در گوشه بالا سمت راست هر کدام از عناصر نشان داده شده است. این مقیاس همچنین در رنگ هر عنصر بر اساس فاکتورهای سئو، منعکس شده است. عنصر با وزن ۳ دارای بیشترین میزان اهمیت است و فاکتوری است که باید توجه خاصی به آن کرد چرا که بیشترین تاثیر را نسبت به سایر عوامل دارد. این بدان معنا نیست که فاکتورهایی با وزن ۱ یا ۲ مهم نیستند. فقط بدین معناست که درجه اهمیتش نسبت به عوامل دیگر کمتر است. فاکتورهایی که ناقض قوانین موتورهای جستجو هستند نیز دارای وزن هستند، اما با اعداد منفی مشخص شده اند. وزن ۳- بدترین و مخربترین تاثیر را روی موفقیت سئو دارد.

این وزن ها بر اساس ترکیبی از آنچه که توسط راهنمای قوانین سئو در موتورهای جستجو گفته شده، بررسی انجمن های سئو، تجربه و تخصص شخصی در طول سالیان، مشخص شده اند. ما انتظار نداریم که این عوامل بی نقص باشند. شاید همه موافق نباشند اما این مسیری است که ما قبلا از آن عبور کرده ایم و می دانیم که یک راهنمای کلی و مفید خواهد بود.

فاکتورهای گمشده در سئو و فلسفه راهنما:

سئوکاران با تجربه ممکن است متعجب شوند چرا که بعضی از فاکتورها در این جدول نشان داده نشده اند. به عنوان مثال، چطور میتوان تگ ALT برای فایل ها و تصاویر و یا کلمات bold شده را به عنوان عوامل HTML در نظر نگرفت؟

جواب: گوگل بیش از ۲۰۰ گروه اصلی و ۱۰۰۰۰ زیر گروه را به عنوان فاکتورهای معرفی کرده است. ما در اینجا فقط مهم ترین فاکتورها را عنوان کرده ایم. هدف از ایجاد جدول تناوبی فاکتورهای موفقیت آمیز سئو، کمک به سئوکاران تازه کار برای تمرکز بر روی مهم ترین فاکتورهای سئو با مراجعه به یک تصویر است. این فاکتورها برای شروع موفقیت آمیز کافی است. با این وجود تمام تلاش خود را می کنیم تا بر روی هر عنصر تمرکز کنیم و عوامل وابسته را در مقالات بعدی به صورت مفصل توضیح دهیم.

اگر این کارها را به درستی انجام دهید، ۹۰ درصد از مهم ترین فاکتورهای سئو را رعایت کرده اید.

جدیدترین مطالب
خدمات ما
اطلاعات تماس
شماره همراه

09158983103

شماره همراه پشتیبانی فنی

09152259192

آدرس ایمیل

info@mashhadseo.com

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.