فاکتورهای مهم برای رتبه گرفتن محتوای خبری

آنچه در این مطلب میخوانید:
فاکتور های مهم برای رتبه گرفتن محتوای خبری

چرا گوگل گاها به محتوای تولید شده با هوش مصنوعی رتبه ای بهتر از محتوای اورجینال میدهد؟!

فاکتورهای مهم برای رتبه گرفتن محتوای خبری این روزها بسیار بحث برانگیز شده است. بنظر شما امکان دارد که گوگل به محتوای تولید شده با هوش مصنوعی رتبه بالاتری از خبر اورجینال بدهد؟ نه؟ پس چطور نمونه هایی از این پدیده بارها اتفاق افتاده است!

خلاصه ای از نکته های مهمی که در این مقاله بهش می‌پردازیم:

  • گزارشات جدیدی از گوگل به دست ما رسیده که محتوای کپی هوش مصنوعی در رتبه بالاتری نسبت به محتوای نگارش شده توسط یک نویسنده انسانی قرار گرفته است.
  • به تازگی Google searchLiaison اعلام کرده است که محتوا بر اساس تازگی، کیفیت، مرتبط بودن و بدون توجه به روش تولید دسته بندی می‌شود.
  • بررسی می‌کنیم که چه عواملی دقیقا باعث می‌شود که خبری در رنک بالاتری نسبت به رقبا نمایش داده شود؛ ولو اینکه خبرها دقیقا با یک موضوع و به لحاظ محتوایی در یک سطح از کیفیت باشند؛ علاوه بر این چند نکته آموزشی برای گرفتن رتبه های برتر را به شما معرفی می‌کنیم.

در گزارش جدیدی از رسانه 404 media.co اذعان می‌کند که Google News سایت هایی را تقویت می‌کند که با استفاده از هوش مصنوعی برای تولید سریع؛ محتوای تولید شده توسط بقیه رسانه ها را غارت می‌کنند.

دنی سالیوان در این باره توضیح می‌دهد که Google searchLiaison هیچ وقت پاسخ واضح و کاملی در ارتباط با اینکه چرا بعضی از دامنه های خبری نسبت به دیگری برتری دارند؛ نداده است.

با تمام این تفاسیر در این مطلب تعدادی از مهم ترین فاکتور های اثر گذار بر دامنه های خبری را برای شما شرح می دهیم.

محتوای تولید شده با هوش مصندعی
تولید محتوا خبری

آیا گوگل محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را حمایت و تقویت می‌کند؟

پاسخ جناب X در Google searchLiaison در این باره: خیر؛ گوگل کاری انجام نمی‌دهد تا به صورت دستی بعضی یا بخشی از محتوا در جایگاه بالاتری قرار بگیرد؛ در عوض گوگل از فاکتور های خاصی برای این تعیین جایگاه استفاده می‌کند تا تشخیص دهد که چه محتوایی شایسته قرار گرفتن در رتبه های برتر است.

5 مورد از فاکتورهای مهم برای رتبه گرفتن محتوای خبری

با بررسی این پنج فاکتور به خوبی متوجه خواهید شد که چرا محتوای کپی، محتوای هوش مصنوعی، محتوای تکراری و… در جایگاه بالاتری قرار می‌گیرند!

۱- تازگی محتوا را جدی بگیرید!

یکی از اولین فاکتورهای مهم برای رتبه گرفتن محتوای خبری که به تازگی Google searchLiaison بر آن تاکید می‌کند، تازگی محتوا به لحاظ زمانی است. در واقع اگر یک محتوای هوش مصنوعی بالاتر از محتوای یک ناشر واقعی قرار گرفته است، ممکن است به خاطر جدید بودن محتوا در واحد زمان باشد.

۲- سن دامنه و بک لینک ها همیشه مهم هستند!

اگر کمی از فاکتورهای مهم برای رتبه گرفتن محتوای خبری در بخش کیفیت محتوایی فاصله بگیریم، اثر گذاری سن دامنه و تعداد بک لینک های یک سایت را بهتر متوجه می‌شویم.

احتمالا خودتان هم میدانید که به طور کل عمر دامنه یکی از فاکتور های غیر مستقیم بر میزان اعتبار دامنه است؛ در بخش خبری این موضوع کمی مهم تر است و طبق تجربه متخصصان؛ در بخش خبری تاثیر این فاکتور بیشتر به چشم می آید.

۳- مرتبط بودن و فاکتورهای مهم برای رتبه گرفتن محتوای خبری

اگر محتواهای خبری بر اساس تاریخ مرتبط نشوند، بیشترین عاملی که بر رتبه گرفتن آن ها اثر می‌گذارد مرتبط بودن است.

ممکن است شما اولین کسی باشید که محتوای خبری را نشر می‌دهد؛ اما وب‌سایت های بعدی که خبر شما را منتشر کرده اند، بالاتر از شما قرار بگیرند.

ممکن است این اتفاق بخاطر وجود محتوای هدر یا سر صفحه، پاورقی یا همان فوتر، مقاله های اطراف، نوار کناری و… باشد که در سایت یا صفحه مربوط به خبر، رقیب شما وجود دارد و ارتباط این نشانه ها با کاربر در حال سرچ بیشتر از صفحه و سایت شما باشد.

به این مثال جذاب توجه کنید تا متوجه اهمیت این ارتباطات پیچیده شوید:

ما پخش زنده NFL را سرچ کردیم و متوجه شدیم که بعد از وب‌سایت رسمی NFL.com مقاله سرگرمی یاهو از مجله رولینگ استون قرار گرفته است. چه چیزهایی در این صفحه وجود دارد؟ یک منو پیمایش با گزینه اخبار ورزش، یک کلیپ ویدئویی با پخش خودکار که مرتبط با NFL است، یک بازی اخیر NFL و اخبار اخیر مربوط به آن در ادامه مقاله وجود دارد.

حالا این صفحه را با مقاله اورجینال وب سایت رولینگ استون مقایسه کنیم.

  • منو اصلی، بخش ورزشی را در خود ندارد.
  • بخش آخرین اخبار خبر های مربوط به سیاست و سرگرمی را پوشش داده است.
  • در بخش پیشنهادات مقاله عناوین و موضوعات به سمت مقالات آموزشی، مد، فشن، سفر و … مرتبط است.

 

در نهایت با این مقایسه متوجه می‌شوید که مقاله یاهو به صورت همه جانبه با درخواست کاربران مرتبط است؛ این موضوع زمانی جالب تر می‌شود که اطلاعات زیر را بدانید.

وب‌سایت رسمی رولینگ استون در 21 سپتامبر 1994 ایجاد شد. این یعنی عمر دامنه آن سه ماه از یاهو بیشتر است. پس در این زمینه رولینگ استون یک امتیاز می‌گیرد.

در بخش بک لینک ها یاهو 7 میلیارد بک لینک از 2.3 میلیون رفرینگ دامین دارد؛ در حالی که رولینگ استون ۶۰ میلیون بک لینک از 352 هزار دامنه ارجاع دهنده دارد. پس در این زمینه یاهو یک سر و گردن بالاتر است.

4- دسترسی خزنده ها

برای اینکه ببیند گوگل به محتوای یک دامنه خاص دسترسی دارد یا خبر همانطور که میدانید باید از این طریق عمل کنید.

 کلمه کلیدی + site:domain.com 

در این قسمت باید کاملا مطمئن شوید که صفحه شما اصلا در نتایج وجود دارد؟ مشکلی در خزش یا کرال صفحه وجود دارد؟ صفحه ایندکس شده است یا خیر؟

هوش مصنوعی
محتوا پادشاه است

نویسنده فاکتور رتبه بندی گوگل نیست!

یکی از موضوعات قدیمی در حوزه سئو و سوال همیشگی متخصصان این حوزه این است که گوگل چطور با محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی رفتار می‌کند؟

نظر جان مولر در آپریل 2022 این بود که محتوا هایی که به صورت خودکار تولید شده اند؛ همچون محتوا های هوش مصنوعی بر خلاف دستورالعمل های گوگل هستند. اما آیا اکنون هم این نظر جان مولر صدق می‌کند؟

در فوریه 2023 گوگل خبری در ارتباط با بازبینی هایش در دستورالعمل های خود با تمرکز بر محتوای تولید شده بر هوش مصنوعی منتشر کرد. طبق این خبر محتوا جدا از اینکه چطور تولید شده باشد به شرط داشتن کیفیت از گوگل رتبه و پاداش می‌گیرد. محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی زمانی مفید است که معقولانه و مطابق با حقیقت و منطق باشد.

در واقع نیازی نیست که محتوایی با لیبل تولید شده توسط هوش مصنوعی یا بدون آن باشد؛در آخر گوگل ماهیت محتوا را بررسی و ارزیابی می‌کند.

در یکی از آخرین پست های Google searchLiaison  اعلام کرد، بخش زیر محتوا که جای نوشتن نام نویسنده است؛ در واقع برای کاربران طراحی شده است، نه موتور های جستجوگر.

نظر ما: این موارد می‌تواند کاملا منطبق بر حقیقت نباشد؛ همانطور که میدانید الگوریتم EEAT و HCU بسیار پر رنگ تر از همیشه در حال فعالیت هستند و صفحات نویسنده، رزومه و اعتبار نام و تخصصش برای این الگوریتم ها بسیار حائز اهمیت است. 

در هر صورت ما اخبار را به همان شکلی که گفته اند انتقال می‌دهیم تا شما به اخبار ارگانیک به راحتی دسترسی داشته باشید؛ اما در نهایت تخصص و تجربه شما تعیین کننده است.

فاکتورهای مهم برای رتبه گرفتن محتوای خبری

۴ راه طلایی برای برتری محتوای خبری ما نسبت به رقبا

خودتان هم میدانید که فرقی نمی‌کند سایتی که بالاتر از شما نمایش داده می‌شود، یک مزرعه بزرگ از محتواهای تولید شده با هوش مصنوعی باشد یا یک سایت خبری معتبر؛ در هر صورت رقیب، رقیب است و به نحوی باید راه و روش غلبه بر آن را پیدا کرد. در این قسمت ۴ راه مهم و حیاتی برای کسب برتری نسبت به رقبا در مقالات خبری را خواهیم گفت‌. آماده اید؟؟

۱- مسائل فنی را بررسی کنید

بخش تکنیکال سئو تاثیر مستقیم بر رتبه بندی سایت شما توسط موتور های جستجوگر می‌گذارد. پس هر مشکل فنی از سرعت نامناسب سایت تا مشکلات ایندکسینگ و سایت مپ باید مورد بازبینی قرار بگیرد.

۲- در محتوای خود به مقالات مرتبط لینک بدهید

یک شبکه لینک سازی مرتبط و اصولی در محتوا درست کنید و تا حد ممکن ارتباطات را در محتوای خود افزایش دهید تا کاربر به راحتی بین صفحات شما رفت و آمد کند و به پاسخ مورد نظر خود برسد.

هنگام ایجاد این شبکه لینک سازی بر روی انکر تکست های مناسب و هدایت کننده برای کاربر و موتور های جستجوگر به طور ویژه تمرکز کنید.

۳- به رقبا لینک ندهید!

لینک دادن به رقبا به طور کلی بد نیست؛ اما اگر به رقیبان در همان موضوعی که قصد رقابت دارید، لینک بدهید برتری او را با این کار تایید کرده اید؛ پس در این موارد یه هیچ وجه به رقبا لینک ندهید.

همان طور که لینک سازی داخلی می‌تواند محتوای شما را برای کاربران و موتور های جستجوگر بهینه کند، لینک سازی خارجی به رقیب هم محتوای رقیب را برای کاربران و موتور های جستجوگر بهینه می‌کند. این کار فقط خزنده ها و بازدیدکنندگان را به سمت رقیب شما سوق می‌دهد.

در مرحله بعد روی لینک های ورودی از سایر وب‌سایت ها به محتوای خودتان تمرکز کنید.

۴- اگر شما خالق یک محتوا بوده اید، حق شماست که از منافع آن استفاده کنید

در صورتی که برای اولین بار شما مشکلی را پیدا کرده و به آن پرداخته اید؛ خالق آن محتوا هستید و بقیه کسانی که از محتوای شما ایده گرفته اند و یا از آن استفاده کرده اند؛ ملزم به نام بردن از شما در محتوا هایشان هستند.

یکی از راه‌ هایی که می‌توانید به این افراد دسترسی پیدا کنید این است که آن ها را شناسایی کنید و با آن‌ها تماس بگیرید و بگویید که خوشحال می‌شوید به عنوان هسته اصلی و خالق محتوا به محتوای شما لینک بدهند حتی لینک نوفالو!

درصورتی‌ که جواب مناسبی دریافت نکردید می‌توانید در پلتفرم های عمومی خود را به عنوان خالق محتوای مذکور معرفی کنید.

در صورتی که محتوای شما به سرقت رفته و از کلمه به کلمه آن استفاده شده است؛ می‌توانید ابتدا تذکر دهید و اگر کاربر از حذف آن امتناع کرد این گزینه وجود دارد که درخواست حذف DMCM را ارسال کنید.

برای معرفی کاربران متخلف به هیچ وجه از لینک دادن به آن‌ها و معرفی به عنوان جاعل محتوا و یا متخلف استفاده نکنید!

 فراموش نکنید که لینک ها راهی برای بالا بردن اعتبار صفحات و دامنه است و حتی اگر نو فالو باشند کاربران زیادی را به سمت آن منبع هدایت می‌کنند و ورودی صفحه را افزایش می دهند. تعاملات چه مثبت و چه منفی باعث افزایش دیدن آن کاربر می‌شود.

اسکرین شات ها در این موارد بهترین راه برای افشاگری هستند.

نتیجه گیری؛ اگرچه که گوگل و تمامی موتور های جستجوگر مدام در حال بروزرسانی و آپدیت های جدید هستند؛ اما در حال حاضر فاکتور هایی که باعث می‌شود محتوای خبری شما رتبه ای برتر نسبت به رقبا بگیرد؛ عبارت اند از: تازگی، مرتبط بودن، عمر دامنه، قدرت دامنه و… است.

به طور کلی با بررسی نظرات جان مولر و اخبار رسمی خود گوگل متوجه شدیم که نام نویسنده یک فاکتور رسمی برای دریافت رتبه نیست و محتوای هوش مصنوعی جدا از اینکه چگونه تولید شده است به شرط داشتن کیفیت کافی می‌تواند با محتوای نگارش شده توسط انسان رقابت کند.

با تمام این تفاسیر در پاسخ با سوال ابتدای مطلب باید بگوییم که “بله” محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی به شرط داشتن کیفیت و رعایت فاکتور های موثر بر رتبه گرفتن محتوای خبری میتواند در جایگاه بالاتری نسبت به خبر اورجینال قرار بگیرد.

جدیدترین مطالب
خدمات ما
اطلاعات تماس
شماره همراه

09158983103

شماره همراه پشتیبانی فنی

09152259192

آدرس ایمیل

info@mashhadseo.com

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.