کامل‌ترین چک لیست تولید محتوا (راهنمای تمام عیار)

آنچه در این مطلب میخوانید:
چک لیست تولید محتوا - مشهد سئو
کامل‌ترین چک لیست تولید محتوا (راهنمای تمام عیار)

اگر به تولید محتوا برای وبسایت‌های مختلف مشغول هستید چک لیست تولید محتوا می‌تواند کمک زیادی به شما کند. همانطور که می‌دانید چند وقتی هست که بحث تولید محتوای متنی، تصویری، صوتی و … خیلی باب شده و به دنبال آن فرصت‌های شغلی زیادی هم به وجود آمده‌اند. به نظر شما چه کسی می‌تواند از این فرصت‌های شغلی به بهترین شکل استفاده کند؟

بدیهی‌ست کسی که مهارت زیادی در تولید محتوا دارد درخواست‌های بیشتری هم از سوی کارفرماها برای قبول پروژه دریافت می‌کند. اما به نظر شما چه عاملی باعث می‌شود که یک فرد در تولید محتوا مهارت زیادی پیدا کند؟ داشتن یک چک لیست تولید محتوا، عمل کردن به آن و همچنین کسب تجربه همان چیزی‌ست که شما را در تولید محتوا به موفقیت می‌رساند و مهارتتان را افزایش می‌دهد.

ما در این مقاله قصد داریم کامل ترین چک لیست محتوایی را در اختیار شما بگذاریم تا وقتی که دارید محتوا تولید می‌کنید سردرگم نباشید و مسیر مانند روز برای‌تان روشن باشد؛ با این چک لیست محتوا می‌توانید به صورت حرفه‌ای محتوا بنویسید.

کاربرد چک لیست تولید محتوا

1- صرفه جویی در زمان

تولید محتوا کار زمان بر و گاها حوصله سر بر است؛ به همین دلیل شما باید از چک لیست محتوا استفاده کنید تا بتوانید از وقت خود نهایت استفاده را ببرید.

2- رفع اشکالات محتوایی

شما می‌توانید همزمان یا بعد از نوشتن، محتوا را با استفاده از چک لیست بررسی کنید تا بتوانید اشکالات را شناسایی و رفع نمائید.

3- علیه فراموشی

برای اینکه بتوانید یک محتوای خوب بنویسید باید نکات بسیار زیادی را رعایت کنید و از آنجایی که احتمال فراموشی این نکات وجود دارد شما به یک چک لیست محتوایی نیاز پیدا خواهید کرد. چک لیست تولید محتوا باعث می‌شود هیچ نکته‌ای از قلم نیفتد.

4- بهبود سئو

محتوا پادشاه است! یعنی تولید محتوا به تنهایی می‌تواند سایت شما را به موفقیت برساند. ما در تهیه این چک لیست علاوه بر کاربران، موتورهای جستجو را هم در نظر گرفته‌ایم تا شما بتوانید سایت‌های خودتان را سئو کنید.

برای اینکه بیشتر راجع به تاثیر محتوا بر سئو بدانید روی لینک زیر کلیک کنید

موارد چک لیست محتوا

1- تحقیق کلمه کلیدی

  • آیا برای محتوا کلمه کلیدی اصلی انتخاب کرده‌اید؟
  • آیا برای محتوا کلمه کلیدی مترداف انتخاب کرده‌اید؟
  • آیا کلمه کلیدی انتخابی زیاد جستجو می‌شود؟
  • آیا کلمه کلیدی انتخابی سود آور است؟

همیشه پیش از آنکه محتوایی برای سایت بنویسید کلمات کلیدی مناسب آن را مشخص کنید. در محتواهای نوشته شده باید از کلمات کلیدی اصلی و مترداف استفاده کنید تا موتورهای جستجو بتوانند متن نوشته شده را تحلیل کنند. برای تحقیق کلمات کلیدی می‌توانید از پیشنهادات گوگل (Google suggest)، جستجوهای مرتبط گوگل (Related searches) و ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی مانند KeywordTool، kparser و … استفاده نمائید.

چک لیست تحلیل محتوا  - مشهد سئو

2- عنوان نویسی

  • آیا عنوان جذاب است؟
  • آیا عنوان شامل کلمات کلیدی است؟
  • آیا عنوان مرتبط با محتواست؟
  • آیا از اصول تبلیغ نویسی در نوشتن عنوان استفاده شده است؟

اگر شما یک محتوای بسیار جامع با رعایت تمامی نکات چک لیست محتوا بنویسید اما عنوان آن جذاب نباشد کسی ترغیب به کلیک کردن روی صفحه شما نمی‌شود در نتیجه تمامی زحمات شما هدر می‌رود. برای نوشتن عنوان وقت بگذارید و نکاتی که در چک لیست محتوا برای عنوان نویسی ذکر شده را رعایت کنید.

3- مقدمه نویسی

  • آیا در مقدمه از کلمات کلیدی استفاده شده است؟
  • مقدمه محتوا کاربر را ترغیب و کنجکاو می‌کند؟
  • در مقدمه چکیده محتوا توضیح داده شده است؟

مقدمه بهتر است در حد یک یا دو پاراگراف باشد. در نوشتن مقدمه از کلمات کلیدی استفاده کنید تا موتورهای جستجو همان اول کار متوجه شوند که متن شما درباره چیست. همچنین سعی کنید با مطرح کردن سوال، ذهن کاربر را درگیر کنید تا او ترغیب به خواندن ادامه محتوا شود.

4- محتوا نویسی

  • آیا محتوا از جایی کپی نشده و یونیک است؟
  • آیا محتوا قابل فهم است؟
  • آیا محتوا شامل اطلاعات مفید و ارزشمند است؟
  • آیا محتوا کاربر پسند است؟
  • آیا محتوا بر اساس نیازهای هدفمند مخاطبان ساخته شده است؟
  • آیا محتوا تصاویر، ویدئوها یا نمودارهای مناسب را شامل می‌شود؟

چند ماه پیش که آپدیت Helpful Content گوگل انجام شد خیلی از سایت‌ها با افت رتبه همراه بودند چراکه به جای رضایت کاربر، رضایت موتورهای جستجو را در اولویت قرار داده بودند. پس توجه به نیاز مخاطب یکی از نکات بسیار مهم در چک لیست تولید محتوا می‌باشد.

ادامه دارد…

سجاد حق جو
سجاد حق جو
من متخصص سئو ، فعال حوزه دیجیتال مارکتینگ و کارشناس نرم افزار هستم؛ مقالاتم رو با تکیه بر مطالب به روز سئو ، منابع معتبر و تجربه شخصی خودم می‌نویسم.
جدیدترین مطالب
خدمات ما
اطلاعات تماس
شماره همراه

09158983103

شماره همراه پشتیبانی فنی

09152259192

آدرس ایمیل

info@mashhadseo.com

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.